اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای شهر یزد:

زنان بهتر به سالمندان خدمت می‎کنند

خبرگزاری فارس: نایب رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: زنان به دلیل ویژگی‎های خاص خود بهتر از مردان به سالمندان خدمت می‎کنند.

زنان بهتر به سالمندان خدمت می‎کنند

سیده حمیده وزیری در حاشیه بیست و سومین نشست مجمع مشورتی زنان عضو شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‎ها در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان با تاکید بر ضرورت اقدام عملی برای مواجهه با مشکلات تغییر ترکیب جمعیتی کشور از جوان به سالمند اظهار کرد: زنان با همکاری سازمان‎های مردم‌نهاد در امور مربوط به سالمندان بیشتر تاثیرگذار هستند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه موضوع سالمندان به یکی از مباحث مهم در سطح کشور تبدیل شده و شهرداری‎ها نیز موظف به ورود به بخش هستند لذا زمینه فعالیت هدفمند برای سازمان‎های مردم‎نهاد با حمایت مالی شهرداری‎ها فراهم است. 

شهرداری‎ها همانند گذشته فقط یک نهاد خدماتی نیستند

عضو مجمع مشورتی زنان عضو شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‎ها در ادامه با بیان اینکه شهرداری‎ها همانند گذشته فقط یک نهاد خدماتی نیستند اذعان داشت: شهرداری‎ها به یک نهاد اجتماعی و فرهنگی بزرگ تبدیل شدند. 

وزیری بانوان را یک قشر تاثیرگذار و توانا در عرصه مدیریت شهری دانست و تاکید کرد: شورای اسلامی فضای مناسبی را برای ارائه توانمندی‎های زنان فراهم کرده و کسانی که توانایی خدمت‎رسانی به جامعه را دارند باید وارد عرصه شوند.

افرادی که روحیه کارجمعی دارند وارد شوراها شوند

به گفته وی شورای اسلامی محل تبادل فکر و اندیشه و محل به رای گذاشتن دیدگاه‎ها است لذا کسانی باید وارد این عرصه شوند که روحیه کار جمعی دارند.

ضرورت توان‎افزایی زنان در جامعه

عضو مجمع مشورتی زنان عضو شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‎ها بر توان‎افزایی زنان در جامعه تاکید و در عین حال تصریح کرد: جامعه نیازمند بهره‎گیری از توانایی‎های زنان است لذا آن‌ها با ورود به عرصه‎های مختلف اجتماعی، فرهنگی، علمی و مدیریتی به توسعه کشور کمک می‎کنند. 

بیست و سومین جلسه مجمع مشورتی بانوان عضو شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‎ها به مدت یک روز با حضور رئیس شورای اسلامی و شهردار گرگان برگزار شد.

همچنین سی‌امین نشست مجمع مشورتی روسای کمیسیون‎های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‎ها روز گذشته با حضور نماینده ولی‌فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان برگزار شد.

لازم به ذکر است نشست سی‌ودومین مجمع مشورتی روسای کمیسیون‎های فرهنگی و اجتماعی و نشست بانوان عضو کلانشهرها و مراکز استان‎ها اسفند ماه در قم برگزار می‎شود.

انتهای پیام/2307/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول