اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آسایشگاه معلولان و سالنمدان گیلان:

مصوبه کمک بلاعوض دولت به آسایشگاه سالمندان رشت اجرا نشد

خبرگزاری فارس: مدیر عامل آسایشگاه معلولان و سالنمدان گیلان گفت: مصوبه کمک بلاعوض میلیارد تومانی سفر سوم هیئت دولت به آسایشگاه معلولان و سالنمدان رشت اجرا نشده است.

مصوبه کمک بلاعوض دولت به آسایشگاه سالمندان رشت اجرا نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ایوب قدیمی در جریان دیدار تعدادی از اعضای مجمع نمایندگان گیلان با مددجویان آسایشگاه معلولان و سالمندان رشت با بیان اینکه خدمت به قشر ناتوان و نیازمند جامعه توفیقی از جانب خداوند است، اظهار کرد: بهترین نوع عبادت، خدمت به بندگان نیازمند است که پرسنل موسسه مذکور به این توفیق رسیده‌اند.

وی آسایشگاه معلولان و سالمندان رشت را نخستین آسایشگاه کشور خواند و گفت: این آسایشگاه یکی از افتخارات گیلان و شهر رشت است که 50 سال گذشته توسط دکتر حکیم‌زاده و آرسن میناسیان و حمایت‌های آیت‌الله ضیا بری ساخته شد.

این مسئول به وضعیت آسایشگاه معلولان و سالمندان رشت اشاره کرد و گفت: آسایشگاه معلولان و سالمندان رشت 550 مددجو دارد که از این تعداد، 110 نفر مددجوی مجهول‌الهویت هستند و 80 درصد هزینه‌های این آسایشگاه توسط مردم نوعدوست و نیکوکار استان تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه با وجود مشکلات عدیده نمی‌توان خدمات ویژه‌ای به مددجویان این موسسه ارائه داد، افزود: آسایشگاه معلولان و سالمندان گیلان با گذراندن بحران‌های متعدد، مشکلات زیاد و حادی دارد.

قدیمی تصریح کرد: بدهکاری 2 میلیارد تومانی حق بیمه اعضای آسایشگاه به سازمان تامین اجتماعی از مشکلاتی است که برای برطرف کردن آن تلاش‌های مصرانه‌ای صورت گرفته و با مسئولان استانی ملاقات کرده و از آنها مدد خواسته‌ایم.

وی با اشاره به اجرایی نشدن مصوبه هیئت دولت به آسایشگاه معلولان و سالمندان رشت اذعان کرد: در دور سوم سفر هیئت دولت به گیلان برای حل این مشکل کمک بلاعوض یک میلیارد تومانی از سوی دولت مصوب شد که تا کنون این رقم برای آسایشگاه معلولان و سالنمدان رشت تامین نشده است.

مدیر عامل آسایشگاه معلولان و سالمندان گیلان درآمدزایی آسایشگاه را اندک و هزینه‌های پرداختی آن را بسیار زیاد دانست و گفت: سالانه 50 میلیارد تومان در این موسسه هزینه می‌شود که در 6 ماهه دوم سال جاری با وجود تورم‌هایی که بوده این موسسه خیریه با سختی دست به گریبان است.

وی نبود فضای کافی برای پذیرش متقاضیان را از مشکلات دیگر آسایشگاه برشمرد و افزود: نبود فضای کافی و لازم برای پذیرش بیماران از مشکلات دیگر آسایشگاه است و اکنون بیش از 150 بیمار پشت نوبتی داریم که به دلیل نداشتن فضای مناسب و کافی قادر به پذیرش آنها نیستیم.

به گفته قدیمی، آسایشگاه رشت در طول مدت کار خود به صورت روزمرگی اداره می‌شده که این موضوع موجب خستگی و استرس در کارمندان شده بود و درآمدزایی مطلوبی برای آسایشگاه وجود نداشت.

وی اضافه کرد: برای برطرف کردن این مشکل بخش ورودی آسایشگاه با قدمت 40 ساله که فضایی به طول 150 متر مربع و عرض 19 متر داشت را تخریب کردیم و ساختمانی با زیربنای یک‌هزار و 500 متر مربع در 5 طبقه آغاز به ساخت کردیم و برای این ساختمان 20 مغازه، یک شعبه بانکی، فروشگاه زنجیره‌ای و سالن آمفی تئاتر یک‌هزار نفره در طبقه فوقانی طراحی شده است.

این مسئول از تجمیع واحدهای اداری در طبقات ساختمان مذکور خبر داد و یادآور شد: با تجمیع این واحدها مشکل اساسی فضای کم به صورت مناسبی برطرف می‌شود که با احداث این ساختمان این آسایشگاه به توانمندی بیشتری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: برای ساخت این ساختمان 4 میلیارد تومان برآورد هزینه شده که با صرف هزینه یک میلیارد تومان به مرحله سربندی رسیده و برای ادامه ساخت آن با مشکل کمبود بودجه و مصالح مواجه هستیم که از مجمع نمایندگان گیلان تقاضا می‌شود در زمینه مشکلات این موسسه خیریه رویکردهایی را اتخاذ کنند. 

انتهای پیام/2300/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول