اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هئیت‌مدیره انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان مرکزی:

پیشگیری به مراتب اهمیت بیشتری از درمان دارد

خبرگزاری فارس: رئیس هئیت‌مدیره انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان مرکزی بر لزوم آموزش و اطلاع‌رسانی پیرامون پیشگیری از سرطان در جامعه تأکید کرد.

پیشگیری به مراتب اهمیت بیشتری از درمان دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک فتح‌الله محقق‌ در جمع خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن هفته مبارزه با سرطان (8 تا 15 بهمن‌ماه) اظهار داشت: متأسفانه در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی و مراکز درمانی بیش از آنکه به مسائل پیشگیری بپردازند، به مسائل درمانی توجه دارند، این در حالی است که پیشگیری به مراتب اهمیت بیشتری از درمان دارد.

وی ادامه داد: بحث آموزش و پیشگیری در انجمن حمایت از بیماران سرطانی در اولویت قرار گرفته و این مباحث در کنار مسائل درمانی و حمایتی قرار دارد.

رئیس هئیت‌مدیره انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان مرکزی خاطر نشان کرد: یکی از راه‌های مؤثر در پیشگیری از ابتلاء به سرطان، اجرای طرح‌های غربالگری است که باید به صورت جدی به آن توجه کرد.

محقق تصریح کرد: در حال حاضر بیماری سرطان به دغدغه اصلی انسان‌ها تبدیل شده و بخش بزرگی از جامعه از ابتلاء به سرطان رنج می‌برند.

وی با بیان اینکه استان مرکزی از نظر میزان شیوع سرطان هم ردیف بوشهر قرار گرفته است، افزود: بیشترین شیوع سرطان در استان مربوط به سرطان ریه و مثانه است که یکی از مهم‌ترین عوامل آن بالا بودن میزان آلودگی آب و هوای استان مرکزی است.

رئیس هئیت‌مدیره انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان مرکزی عنوان کرد: بروز سرطان به دو عامل محیطی و ژنتیکی بستگی دارد که عوامل محیطی بیش از 85 تا 90 درصد باعث ایجاد سرطان می‌شود.

محقق با اشاره به برنامه‌های این انجمن در هفته سرطان یادآور شد: برگزاری جلسات آموزشی،‌ کمک به بیماران سرطانی، اجرای طرح غربالگری دهانه رحم، سرطان سینه و پروستات بخشی از این برنامه‌هاست.

وی همچنین از ساخت مکانی ویژه برای بیماران مزمن خبر داد و گفت: این مکان برای بیمارانی که مراحل پایانی زندگی را سپری می‌کنند و از نظر شرایط روحی در وضعیت مناسبی قرار ندارد، با اهداء زمین از سوی خیرین احداث می‌شود که ساخت آن نیازمند کمک‌های مردمی است.

انتهای پیام/87004/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول