اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس:

پشت میزنشینی شیوه مدیریت حکومت اسلامی نیست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های کهنوج، رودبار، فاریاب، قلعه‌گنج و فاریاب در مجلس گفت: پشت میزنشینی شیوه مدیریت حکومت اسلامی نیست.

پشت میزنشینی شیوه مدیریت حکومت اسلامی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام محمدرضا امیری در نخستین نشست آیین برادری و هم‌اندیشی با محوریت توسعه همه جانبه جنوب کرمان اظهار داشت: در قرن اخیر به همت امام راحل و یاران ایشان انقلاب اسلامی ایران به ثمر نشست، اوضاع قبل از انقلاب با بعد از آن قابل مقایسه نیست.

وی افزود: 35 سال پیش ما در قعر ذلت و خواری بودیم و امروز در اوج سربلندی هستیم، در آن روزگار شاه ایران هیچ قدرتی نداشت و چاره‌ای جز عمل به مکاتباتی که استکبار به او دیکته می‌کرد نداشت و مستشاران بیگانه در کشور ما حق توحش دریافت می‌کردند.

امیری تصریح کرد: امروز در هر کجای دنیا قدم بگذاریم اقتدار ما زبان‌زد خاص و عام است، همه این‌ها را مدیون امام خمینی (ره) و شهدا هستیم، زمانی امام راحل فرمودند که باید از این سرزمین دفاع کنیم و مردم پیر و جوان غیرتمند ما از در جبهه‌ها حاضر شدند و پس از هشت سال مجاهدت یک وجب از خاک ایران را به دشمن ندادیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز هم باید سربازی کنیم و در خدمت نظام، ولایت و رهبری باشیم و به عنوان یک تکلیف شرعی باید تلاش کنیم از وابستگی به نفت نجات پیدا کنیم، این یک ضعف بزرگ برای ما است، بخشی از اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بیان داشتند، همین است.

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: در این راستا همان‌طور که رزمندگان دفاع مقدس بودند، باید تلاش مجاهد گونه داشته باشیم تا از تکیه بر نفتی که این مشکلات را برای ما ایجاد کرده است، رها شویم.

امیری با بیان اینکه آماری که امروز ارائه می‌شود با واقعیت نمی‌خواند، اذعان داشت: آمار را درست بیان کنیم، اگر آمارها درست شود می‌توانیم حرفمان را به کرسی بنشانیم.

وی افزود: ارزشمندترین نعمتی که در اختیار کشاورزان و صنعتگران ما قرار دارد، آب است، 90 درصد آب منطقه که در زمینه کشاورزی استفاده می‌شود، 80 درصد آن به شکل غیراصولی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمینه استفاده اصولی از آب دولت اقدامات خوبی در منطقه انجام داده است، تصریح کرد: آبیاری تحت فشار و بارانی در دستور کار قرار گرفته و این فرصت مناسبی است که کشاورزان منطقه باید از آن حداکثر استفاده را کنند، کشاورزی در صورتی سودآور است که عالمانه باشد.

امیری افزود: کشاورز ما نباید به روش 50 سال پیش کشاورزی کند و آب را هدر دهد، باید با حداقل مصرف حداکثر استفاده را داشته باشیم، امروز آب یکی از ارزشمندترین منابع در دنیا است، اما در برخی جاها بی‌رحمانه به هدر می‌رود، آب ارزشمندتر از نفت است و بدون آب نمی‌توان زندگی کرد.

امیری بیان کرد: در راستای تولید محصولات ارگانیک در منطقه باید تلاش کنیم تا محصولات سالم و با کیفیت به جامعه تحویل دهیم، هر چند که مسئولان منطقه در این راستا اقدامات خوبی انجام داده‌اند.

نماینده مردم شهرستان‌های کهنوج، رودبار، فاریاب، قلعه‌گنج و فاریاب در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه مدیران به مناطق مختلف جنوب استان نگاه عادلانه باشد، بلکه به مناطق محروم‌تر نگاه ویژه باشد و تلاش مدیران در حکومت اسلامی رسیدگی به مستضعفان است، اگر نگاه ما نگاه عادلانه باشد، باید ضعف‌های موجود را جبران کنیم و آن را به صفر برسانیم.

انتهای پیام/80002/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول