اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری فارس از جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اصفهان

از مخالفت‌های الحاق خوراسگان تا خود تعریفی یکی از مدیران به بهانه ارائه خدمات

خبرگزاری فارس: جلسه شورای برنامه‌ریزی اصفهان در حالی به پایان رسید که با وجود مخالفت اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان این الحاق با موافقت مدیران استان به تصویب و در ادامه جلسه برخی از مدیران به ارائه عملکرد آماری خود پرداختند.

از مخالفت‌های الحاق خوراسگان تا خود تعریفی یکی از مدیران به بهانه ارائه خدمات

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اصفهان ظهر امروز در حالی به پایان رسید که حرف‌های برخی از نمایندگان مجلس در جلسه شورای اداری این ماه بر سر اینکه 35 درصد صنایع در اصفهان در حال کار است، مسئولان استانی را دلگیر و معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان را بر‌انگیخته و آن داشت که بخشی از وقت جلسه را به ارائه عملکرد و ارائه آمار و ارقام اختصاص دهد.

پیش از اینکه بحث آمار فعالیت‌ها توسط مدیران مطرح شود، بحث الحاق خوراسگان به اصفهان مطرح شد که علیرضا قربانی در مورد الحاق شهر خوراسگان به اصفهان اظهار کرد: نظر شورا این است که برای الحاق شهر خوراسگان به اصفهان کار کارشناسی بیشتر صورت گیرد.

وی افزود: یافته‌های علمی و کارشناسی چندانی در شورای دوم و سوم برای الحاق خوراسگان نشد، اما نقطه نظر افراد مطرح و تنها یک لایحه در شورای دوم شهرداری بخشی را برای مطالعه الحاق خوراسگان و بهارستان مطرح کرد.

قربانی تصریح کرد: این در حالی است که با رفتن این لایحه به فرمانداری با 9 دلیل این لایحه رد شد، اما فقط در شورای سوم و با انجام یک موافقت نامه و با استناد کار کارشناسی در سال 87 ادغام خوراسگان مطرح و کمیسیون ویژه‌ای تشکیل و مشاوران آن را مطرح کردند.

این صحبت‌ها در حالی صورت گرفت که نماینده مردم نایین در مجلس شورای اسلامی با طرح این موضوع که حاشیه‌های سیاسی قالب بر این تصمیم‌گیری است، گفت: بهتر است الحاق خوراسگان بعد از انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای شهر باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر خوراسگان گفت: شهر خوراسگان به لحاظ زیرساخت‌ها و مدیریتی هیچ مشکلی ندارد و تنها برای حاکم شدن یک مدیریت یکپارچه بر شهر اصفهان، متمایل به الحاق به اصفهان است.

علی قریشی افزود: اگر الحاق خوراسگان تا بعد از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به تأخیر بیافتد تا چهار سال دیگر این موضوع مسکوت گذاشته می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان در پاسخ گفت: در مورد الحاق خوراسگان به اصفهان دلایل روشنی مطرح شده که بر پایه علمی و منطقی است و باید اتفاق بیفتند.

وی ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و شورای اسلامی شهر خوراسگان عنوان کردند که به لحاظ سیاسی نمی‌خواهند که این الحاق صورت گیرد.

اسماعیلی تاکید کرد: مدیریت استان منطبق بر این نظریات و احترام به رأی و نظر همکاران صورت می‌گیرد، هر چند تقسیمات کشوری هم بر این الحاق نظر مثبت دارند.

وی گفت: "امروز می‌خواهیم با وجود آنچه که گفته شده است معاونت سیاسی مخالف الحاق شهر خوراسگان به اصفهان است، آن را به تصویب برسانیم.

بالاخره پس از مخالفت‌های اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان الحاق خوراسگان به اصفهان مورد موافقت شورای برنامه ریزی استان قرار گرفت.

در بخشی دیگر از این جلسه معاون سیاسی امنیتی استاندار از برخی از مدیران خواست که در یک بیان مقایسه‌ای عملکرد دستگاه خود را بیان کنند که مدیر عامل شرکت گاز استان در هنگام ارائه خدمات خود آن قدر از عملکرد دستگاه و خودش تعریف کرد، که رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در هنگام ارائه عملکرد خود خطاب به این مدیر گفت: هنر به گرفتن لوح تقدیر زیاد نیست بلکه در شرایط بحرانی و خاص اگر توانستنید کاری کنید هنر کردید.

شاهین شیرانی در بخشی از صحبت‌های خود از یک طرف از رسانه‌ها ابراز گله مندی کرد که چرا اخبار و خدمات را منعکس نمی‌کنند و از یک طرف در ارائه صحبت‌های خود از خبرنگاران خواست که صحبت‌های وی را انعکاس خبری ندهند.

انتهای پیام/63012/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول