اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره ورزش‌های بومی در فهرج برگزار نمی‌شود

نیم‌نگاهی به حرف تا عمل مدیران

خبرگزاری فارس: نیم‌نگاهی به حرف تا عمل مدیران با توجه به اینکه جشنواره ورزش‌های سنتی و بومی جنوب شرق در شهرستان فهرج برگزار نمی‌شود.

نیم‌نگاهی به حرف تا عمل مدیران

به گزارش خبرگزاری فارس از فهرج، فرهاد نژادفصیحی رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی استان کرمان در ‌22 آذر ماه امسال در مصاحبه با خبرنگاران اظهار داشت: جشنواره بازی‌های بومی و محلی استان‌های جنوب‌شرق دهه مبارک‌ فجر در شهرستان فهرج بر‌گزار ‌می‌شود.

وی بیان داشت: همچنین کتاب بازی‌های بومی و محلی عشایر شرق استان کرمان نیز در این جشنواره رو‌نمایی می‌شود.

حسین زین‌الصالحین فر‌ماندار وقت‌ فهرج نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران از آمادگی این شهرستان برای بر‌گزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی جنوب شرق کشور در شهرستان فهرج خبر داد و گفت: جشنواره ‌در روستای علی‌آباد سجادی بر‌گزار می‌شود و این جشنواره موجب تقویت روحیه شادی و نشاط مردم می‌شود و همچنین تبادل فرهنگی را در پی دارد.

با مواجه این خبر‌ بسیار مسرور از اینکه ‌مدیران امور فرهنگی و مقام‌های سیاسی محلی دید‌گاه‌ها و بیانات و توصیه‌ها‌ی حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری ‌‌در چار‌چوب خدمات‌دهی به مناطق کمتر توسعه و روستاها را با بر‌نامه‌ریزی اصولی و پایدار در سرلوحه امور قرار داده و به مناسبت‌ سالروز پیروزی انقلاب اسلامی‌، مسرت‌بخش‌ترین و اولویت‌دار‌ترین‌ بر‌نامه فرهنگی را در حساس‌ترین زمان تدبیر و مورد بر‌نامه‌ریزی و هدایتگری قرار داده‌اند.

اما در دوم بهمن ماه جاری فرهاد نژاد‌فصیحی رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی استان کرمان از عدم بر‌گزاری این جشنواره در شهرستان فهرج در ایام دهه مبارک پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

‌بنابراین ‌این باور قوت گرفت با بر‌نامه‌ریزی‌ یا ‌سطحی‌نگری‌، کم‌اهمیت‌ بدون توجه رعایت شاخص‌ها‌ی پایدار ‌و باری به ‌هر طرف مورد نظر واقع شده و اینکه اجرای بر‌نامه‌ها قائم به فرد بوده و با تغییر افراد و مسئولان‌، بر‌نامه‌ها نیز دست‌خوش این عامل و به عنوان ابزاری برای پیشبرد و مقاصد و اهداف در حوزه‌های‌ خصوصی است و به مقوله ساختار‌سازی‌ها در حوزه فرهنگی عنایت چندانی مورد توجه نیست‌.

هر چند الگو‌ها به ویژه در حوزه فرهنگ با اعلام نظر به پایه‌های رفتاری انسانی که توانایی و عادات فرهنگی جامعه را مبتنی بر عقل و خرد جمعی با اطمینان‌بخشی و افزایش حس اعتماد ‌و با اتکا ایجاد نظم توام با انگیزش‌ استوار و پی‌ریزی کنند، اما به دلیل اعمال سلایق و علایق فردی ‌و جایگزین‌ معیار و شاخص‌های غیر ‌متعارف‌‌ اقداماتی که باید موجب جوشش نشاط و توفیق به ویژه در مناسبتی مانند سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ‌برای جامعه دغدغه‌آور و خود‌کامه بروز می‌کند و آثار تخریبی و مخرب و جبران‌ناپذیری تحمیل می‌کند.

انتظار داریم دست‌اندر‌کاران با رعایت شئونات، احساسات جامعه و پارا‌مترهای مطروحه نظام اقدام‌ و از اقدامات خود‌سرانه نسنجیده و بی‌بر‌نامه پر‌هیز کرده و نسبت به اجرای‌ تصمیمات برای بر‌گزاری جشنواره در شهرستان فهرج اتخاذ تصمیم کنند.

.............................................

یادداشت از محمدرضا شهمرادزاده

انتهای پیام/80013/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول