اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شیراز در مجلس:

هنگام تغییر مدیران فارس نیست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: به دلایل بسیاری تغییر مدیران استان فارس در زمان فعلی را صلاح نمی‌دانم.

هنگام تغییر مدیران فارس نیست

جعفر قادری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: شاید مدیران فعلی اشکالاتی داشته باشند، اما هم اکنون برای تغییر و تحول مناسب نیست.

وی افزود: برخی از نمایندگان فارس از سفرهای خارجی مدیران به کشورهای غیرضروری انتقاد دارند، اما در شرایط فعلی با توجه به فضایی که بر دولت حاکم است فشار برای تغییر و تحول به اتفاقات بهتر منجر نمی‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمان کمی تا پایان دولت وجود دارد و نگاه‌های تند و انحرافی جریان حاشیه دولت حتی در صورت فراهم شدن زمینه تغییر، با فرد جدید همکاری خوبی نخواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون تولید ملی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با این وضع در صورت تغییر مدیریت این استان، ثبات و آرامش حداقلی که اکنون در فارس وجود دارد از بین می‌رود.

عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه شیراز بیان داشت: نخستین دوره دولت احمدی‌نژاد در استان فارس کارهای زیرساختی و زیربنایی خوبی انجام شد.

قادری ادامه داد: در دولت نهم تعامل خوبی بین نمایندگان و مدیریت اجرایی این استان وجود داشت و بخش خصوصی نیز پای کار آمد و فعالیت‌های زیرساختی خوبی مصوب و اجرایی شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در دولت دهم با تغییر و تحولات مدیریتی و آمد و رفت نیروهای کم‌تجربه که حداقل‌های لازم را نداشتند و پست‌های مدیریتی این استان را احراز کردند، لطمه بسیاری متوجه فارس شد.

به گفته رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، با این وجود در استان فارس نسبت به دولت‌های قبل از احمدی‌نژاد وضعیت بهتری ایجاد شد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی برخی از نمایندگان نسبت به مدیریت کلان این استان انتقادات جدی دارند و حتی طرح‌هایی در زمینه تحقیق و تفحص از وزارت کشور را مطرح کرده‌اند.

قادری اضافه کرد: خود من نیز در زمینه بعضی از عزل و نصب‌ها و فعالیت‌های غیرضروری انتقاد دارم چرا که مدیریت این استان هماهنگی لازم را با نمایندگان نداشته و از نظرات آنان استفاده نشده است.

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شهر شیراز در عزل و نصب‌ها و تحولاتی که اتفاق افتاده ما هیچ نقشی نداشته‌ایم و با ما مشورتی نشده است.

این مسئول اظهار داشت: به مدیریت اجرایی این استان توصیه می‌کنم یک مقدار تعامل خود را بیشتر و پیگیری‌ها در بحث‌های اقتصادی و کلان را جدی‌تر دنبال کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دارا بودن بالاترین نرخ بیکاری، نسبت پایین تسهیلات به سپرده‌ها و پایین بودن نسبت ارزش افزوده بخش صنعت در فارس به کل ارزش افزوده بخش صنعت در کشور، قابل قبول نیست.

قادری در ادامه یادآور شد: کم‌توجهی به ظرفیت‌های بخش کشاورزی و کندی توسعه صنایع مرتبط با معدن باید مرتفع شود. همچنین مدیریت اجرایی این استان باید توان بیشتری گذاشته و مصوبات گذشته را به طور جدی دنبال کند.

این مسئول عنوان کرد: درست است که سهم منابع مالی بودجه‌ای که به استان فارس کمک می‌شود محدود بوده، اما باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده شده و مصوبات سفر مقام معظم رهبری و دولت اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: در فارس باید ساختارسازی‌هایی انجام شود، به دلیل اینکه فعالان اقتصادی این استان توانمند نیستند و باید توان آنها در کنار یکدیگر قرار گیرد تا بتوان کارهای بزرگی را انجام داد.

قادری بیان داشت: استانداری و مجموعه مدیریت فارس باید تلاش کنند تا این ساختارها شکل گیرد و سرعت انجام کارها در این استان بیشتر شود.

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی متذکر شد: مسئولان این استان در چند ماه آینده گرفتاری‌هایی در زمینه مسائل انتخاباتی پیدا می‌کنند اما باید بیشتر زمان بگذارند و اصالت را به مباحث اقتصادی بدهند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: مدیریت این استان باید از مباحث اختلاف‌انگیز پرهیز کند، مانند برخی از ساخت و سازهایی که انجام شده و از ناحیه نمایندگان محل اشکال است.

انتهای پیام/2448/ن40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول