اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد:

مدیران نباید تسلیم بازی‌های بازار شوند/ نظارت‌ها در ایام پایانی سال تشدید شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر لزوم تشدید نظارت‌های مسئولان بر بازار گفت:‌ نباید ما مدیران تسلیم بازی‌های بازار شویم و بحث‌های روانی برای مردم قیمت تعیین کنند.

مدیران نباید تسلیم بازی‌های بازار شوند/ نظارت‌ها در ایام پایانی سال تشدید شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ابراهیم کشاورز در نشستی به منظور بررسی وضعیت قیمت‌ها و دسترسی مردم به کالاهای ضروری که با حضور معاون سیاسی و برنامه‌ریزی استاندار، رئیس سازمان صنعت و معدن، مدیرکل تعزیرات حکومتی، مسئولان جهادکشاورزی و سازمان تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار داشت: از آنجایی که مردم به عملکردها و آنچه در طول شبانه‌روز در بازار با آن سر و کار دارند نگاه می‌کنند و نه به حرف‌ها و وعده‌های مسئولان، لازم است با تلاش و همت بیشتری موجبات راحتی مردم را فراهم کنیم.

رئیس سازمان اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد که در این نشست با لحنی متفاوت از همیشه سخن می‌گفت، افزود: اینکه ما همیشه در جلسات و نشست‌های اداری از ظرفیت‌ها و استعدادهای این استان سخن بگوییم فایده‌ای برای مردم ندارد و باید کارهای عملی و ملموس برای مردم انجام دهیم.

وی با بیان اینکه چندین سال است که ما می‌گوییم نیمی از نیاز مردم این استان به گوشت مرغ از بیرون استان تأمین می‌شود ولی معلوم نیست چه زمانی می‌خواهیم بدون تکرار این حرف از فعال کردن واحدهای مرغداری و تولید مرغ مورد نیاز کهگیلویه و بویراحمد در درون استان گزارش دهیم. 

* ضرورت مقابله با بازی‌های بازار

کشاورز با بیان اینکه باید ساز و کارها و رفتارهایمان را عوض کنیم ادامه داد: حرف‌هایی که در این جلسات می‌زنیم باید پشتوانه اجرایی داشته باشند نه اینکه فقط حرف باشند و فقط برای جلسه کارایی و مصرف داشته باشند.

رئیس سازمان اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همه ما مدیران خودمان هم مانند مردم مصرف‌کننده هستیم و از همین بازار خرید می‌کنیم که بدون شک در جریان وضعیت بازار و افزایش قیمت‌ها هستیم پس باید یک فکر اساسی برای سامان بازار و دسترسی مردم به کالاهای ضروری با قیمت مناسب بکنیم.

این مسئول اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی شیطنت‌ها در بازار این استان از ضرورت تشدید نظارت‌ها گفت و بیان کرد: متأسفانه ما مدیران تسلیم بازی‌های بازار شدیم و با این وضعیت به‌عنوان یک مصرف‌کننده کنار آمدیم در حالی که نباید دلالان و سودجویان یکه‌تاز میدان شوند و ما دست روی دست بگذاریم و کاری برای مقابله با شیطنت‌های بازار انجام ندهیم.

* نباید بحث‌های روانی برای مردم قیمت تعیین کند

کشاورز گفت:‌ از هم‌اکنون باید به فکر ایام پایانی سال به‌ویژه شب عید باشیم که نه شاهد افزایش قیمت مرغ و دیگر کالاها باشیم و نه اینکه کمبود کالایی را در بازارهای کهگیلویه و بویراحمد داشته باشیم.

 

وی اذعان کرد: هم‌اکنون شاهد افزایش قیمت مرغ هستیم ولی این افزایش قیمت‌ها تنها محدود به قیمت مرغ نیست و در بیشتر کالاها شاهد این افزایش قیمت هستیم که این موضوع ضرورت نظارت‌ها و بازرسی‌ها را دوچندان می‌کند.

رئیس سازمان اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد با ابراز تأسف از حاکم‌شدن جو روانی برای تعیین برخی قیمت‌های اجناس گفت: این نمی‌شود که یک حرفی زده شود فوری قیمت جوجه افزایش یابد و یک ساعت بعد قیمت مرغ افزایش یابد و بدتر از آن با یک حرف مرغ در بازار کمبود پیدا کند، باید این وضعیت سامان یابد.

کشاورز اضافه کرد: نه‌تنها اکنون افزایش قیمت داریم بلکه اطمینانی نیز از خرید وجود ندارد و این شک و تردید همراه مردم شده است.

این مسئول اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: اگر قرار باشد بحث‌های روانی و شایعه‌ها برای مردم قیمت تعیین کند که دیگر کار ما مدیران چیست.

وی یادآور شد: ما مدیران به‌ هیچ عنوان نباید تسلیم بازی‌های بازار شویم و همه تلاش خود را برای ایجاد آرامش اقتصادی در این استان به کار ببریم.

کشاورز اظهار امیدواری کرد که این وضعیت سامان یابد و به‌ویژه در شب عید آرامش و ثبات قیمت بر بازار حاکم شود.

انتهای پیام/82005/ح40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول