اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قم در مجلس عنوان کرد

پرهیز مدیران از نگاه تبعیض‌آمیز به مناطق شهری

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قم در خانه ملت با انتقاد از نگاه تبعیض‌آمیز برخی افراد نسبت به مناطق شهری قم تصریح کرد: در سال‌های قبل نظرات برخی افراد موجب ایجاد تبعیض و اختلاف در مناطق مختلف قم شد.

پرهیز مدیران از نگاه تبعیض‌آمیز به مناطق شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، احمد امیرآبادی‌فراهانی یکشنبه شب در همایش تجلیل و تکریم از پیشکسوتان ایثارگر فرهنگی، علمی و ورزشی که در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش ناحیه دو برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت هفته وحدت و تقارن آن با ایام الله دهه مبارک فجر، اظهار کرد: اکنون در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم اما بعضی مسائل و مشکلات منطقه نیروگاه قم باید یادآوری شود تا در آینده که وضع اعتبارات و گشایش بودجه‌ای ایجاد شد، توجه و کمک‌های ویژه‌ای به این منطقه صورت گیرد. 

*به منطقه نیروگاه رسیدگی باید شود

وی با تاکید بر اینکه در مجلس از وضعیت درآمدی کشور آگاه هستیم و نمی‌خواهیم توقع ایجاد کنیم، تصریح کرد: مردم منطقه نیروگاه همیشه پشتیبان نظام و انقلاب بوده‌اند و در راهپیمایی‌ها و انتخابات حضور چشمگیری داشته‌اند. 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر رسیدگی به مناطق دو و شش قم اظهار کرد: این مناطق از نظر زیرساخت‌های فرهنگی بسیار ضعیف هستند و با وجود اینکه اقدامات عمرانی در دولت از جمله رسیدگی به معابر و خیابان‌های این منطقه صورت گرفته است ولی همچنان مشکلات باقی مانده است. 

*پیشرفت علمی در منطقه محروم قم

امیرآبادی فراهانی با اشاره به اینکه در این منطقه محروم ورزشکاران بسیاری رشد کرده‌اند تصریح کرد: پیشرفت علمی در مدارس مناطق دو و شش وجود داشته و هرساله قبولی‌های کنکوری بالایی دارد.

وی به ظرفیت‌های مناطق دو و شش اشاره و تصریح کرد: باید زیرساخت‌هایی برای بروز استعداد جوانان این منطقه فراهم شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نگاه به قم نباید سطحی باشد، اضافه کرد: نگاه به قم باید به گونه‌ای باشد که این شهر می‌تواند دنیا را اداره کرده و معارف الهی را به تمام جهان صادر کند.

امیرآبادی فراهانی با انتقاد از نگاه تبعیض‌آمیز برخی افراد نسبت به مناطق شهری قم اظهار کرد: در سال‌های قبل نظرات برخی افراد موجب ایجاد تبعیض و اختلاف در مناطق مختلف قم شد.

وی تصریح کرد: وقتی قم باید معارف الهی را در دنیا گسترش دهد، باید یکپارچگی خود را حفظ کند و قم را جامع مشاهده کنیم ولی در گذشته چنین دیدگاهی نبود. 

*نگاه‌های تبعیض‌آمیز میان مناطق شهری

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امکاناتی که در گذشته به منطقه دو و شش ارائه نشده براساس نگاه‌های تبعیض‌آمیز برخی افراد بوده است، خاطرنشان کرد: اکثر خدماتی که در این مناطق شاهد هستیم از آغاز دولت نهم و دهم کلید خورده است.

امیرآبادی فراهانی با اشاره به اینکه در منطقه نیروگاه فقط مرکز فرهنگی نور قرار دارد که مستهلک شده و در حال از بین رفتن است، تصریح کرد: مجتمع فرهنگی نور خودکفایی ندارد و با صحبتی که با حجت‌الاسلام خاموشی رئیس سازمان تبلیغات داشتم مقرر شد این مجتمع به بخش خصوصی واگذار شده تا بازسازی شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم این مناطق از نظر درمانی و بهداشتی با مشکلاتی روبه‌رو هستند اضافه کرد: امیدواریم با بهره‌برداری از بیمارستان امجدی تا پایان دولت دهم، شاهد کاهش مشکلات بخش بهداشتی و درمانی این منطقه باشیم.  

*نرخ بالای طلاق و اعتیاد در منطقه نیروگاه قم

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به نرخ بالای طلاق و اعتیاد جوانان در این مناطق اشاره و تصریح کرد: در این منطقه که 400 هزار نفر سکونت دارند فقط سه کلانتری فعالیت دارد در حالی که در برخی مناطق استان با جمعیت 100 هزار نفری پنج کلانتری وجود دارد.

امیرآبادی فراهانی با تاکید بر اینکه در منطقه دو و شش شاهد کمبود زمین دولتی هستیم، خاطرنشان کرد: زمین‌های شهری در این منطقه را در گذشته افراد سودجو و دلال به صورت غیرقانونی تفکیک کرده و سهم مدیریت شهری را نداده‌اند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی رسیدگی به مناطق غیر برخوردار را نوعی خدمت به مناطق برخوردار دانست و تاکید کرد: هر جا که عمران و آبادانی رونق یابد ناهنجاری‌‌ها کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: بر اساس آمار و ارقامی که مسئولان امنیتی ارائه دادند در جایی که یک کار عمرانی صورت گرفته مشکلات اجتماعی کمتر شده است.

انتهای پیام/78008/ج40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول