اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

ارسال 152 اثر به جشنواره سراسر شعر کردی قرآنی در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از ارسال 152 اثر به دبیرخانه جشنواره سراسر شعر کردی قرآنی در این استان خبر داد.

ارسال 152 اثر به جشنواره سراسر شعر کردی قرآنی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قباد میمنت‌آبادی پیش از ظهر امروز در نخستین جشنواره سراسری شعر کردی قرآنی آیات که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: به منظور تعمق و تفکر در آیات قرآنی جشنواره‌های مختلفی به مناسبت هفته وحدت در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: جشنواره بین‌المللی آیات قرآنی در 32 نقطه خاص جهان و 22 استان کشورمان در ایام هفته وحدت برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: بخش کردی این جشنواره بین‌المللی به استان کردستان سپرده شد و این فرصت مغتنمی برای کسب افتخار دیگری در عرصه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و قرآنی این استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه اعلام فراخوان این جشنواره در هشت استان کشور صورت گرفت، افزود: ثبت‌نام در این جشنواره به صورت اینترنتی بود و علاوه بر 152 اثر از شاعران ایرانی 2 اثر از کشور عراق نیز به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

میمنت‌آبادی ادامه داد: بعد از بررسی آثار رسیده به دبیرخانه توسط داورانی از استان کردستان 10 اثر شایسته تقدیر تشخیص داده شد.

وی خاطرنشان کرد: در این جشنواره به پاس خدمات ارزنده فعالان قرآنی استان از 7 نفر با دادن لوح تقدیری تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به سخنان بزرگانی هم‌چون شهید مطهری درباره قرآن کریم، اظهار داشت: شهید مطهری فرمودند بهترین کتاب منظوم قرآن است و هر علمی را که تصور کنید در این کتاب آسمانی به نحو مناسبی به آن پرداخته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: قرآن تنها کتابی است که هیچ تحریفی در آن صورت نگرفته و نخواهد گرفت و تا پایان دنیا نیز تداوم  و وجود خواهد داشت.

میمنت‌آبادی خاطرنشان کرد: شعر یکی از ابزارهای حفاظت و حراست از قرآن و کلام بزرگان دین مبین اسلام است که باید در این راستا بیشتر گام برداشته شود و این جشنواره‌ها فرصتی برای تقویت و تشویق مردم به فعالیت در این عرصه است.

گفتنی است، در پایان این جشنواره توفیق مرادی از سروآباد، محمدرشید امینی از پاوه به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند.

رامیار دیبانژاد از سنندج، کریم کریمپور از کرمانشاه، حسین محمدی از دهگلان، گل‌افروز رحیمی از دهگلان،شهین مجیدی از کامیاران نیز شایسته تقدیر اعلام شدند.

کامل گلباغی و عماد کریمیان نیز در بخش دل نوشته و به عنوان آثار خاص معرفی و تجلیل شدند.

انتهای پیام/79003/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول