اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه فجر

نخستین مسابقه مشاعره شعر انقلاب در تویسرکان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول فرهنگی ارشاد اسلامی تویسرکان گفت: به مناسبت ایام الله فجر نخستین مسابقه مشاعره شعر بین شاعران در همه رده‌های سنی با حضور استادان فرهنگ و ادب تویسرکان برگزار می‌شود.

نخستین مسابقه مشاعره شعر انقلاب در تویسرکان برگزار می‌شود

معصومه میرمعینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان با تبریک ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق (ع) با اشاره به اینکه شعر و شاعری در شهرستان تویسرکان از قدمت بسیار ارزشی و خوبی برخودار است، اظهار داشت: با توجه به استعدادها و توانمندی‌های بسیار خوب در عرصه‌ ادبی برنامه مشاعره با حضور جامعه فرهنگ و ادب شهرستان در دهه فجر اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح جذاب و شورآفرین هیچ‌گونه محدودیت سنی وجود ندارد، افزود: قرائت شعر با موضوع‌های مختلف برای شرکت‌کنندگان آزاد است.

مسئول فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان قرائت اشعار نیمایی را در این مسابقه منوط به خواندن قطعه‌ای از شعر عنوان و تصریح کرد: در مسابقه مشاعره شرکت‌کنندگانی که بیشترین اشعار آنها در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، نماز، انقلاب اسلامی و بیان پدیده‌ ناهنجار اعتیاد استفاده شود در بخش ویژه مسابقه وارد می‌شوند.

وی گفت: این برنامه در یک رقابت سالم و ادبی به منظور سنجش قدرت حافظه افراد در حوزه شعر و ترویج ادبیات غنی مقاومت و ایستادگی انقلاب برگزار می‌شود.

میرمعینی از حضور20 شاعر در نخستین مرحله مشاعره بزرگ شهرستان خبر داد و متذکر شد: پس از رقابت این گروه با حضور استادان و متخصصان حوزه ادبیات و شعر سه نفر در مرحله نهایی انتخاب می‌شوند.

وی افزود: در حضور 400 میهمان و علاقه‌مند هنر و هنرمندی از نفرات برتر نخست تا سوم با اهدای جوایز نقدی، بسته فرهنگی و لوح تقدیر، تجلیل می‌شود.

مسئول فرهنگی ارشاد اسلامی شهرستان تویسرکان خاطرنشان شد: همچنین شاعرانی که حائز رتبه‌های چهارم تا 10 در این برنامه شوند با اهدای لوح تقدیر و بسته فرهنگی تجلیل خواهد شد.

وی هنر را در قالب‌های متفاوت را بهترین ابزار فرهنگی در برابر هجوم ناتوی فرهنگی خواند و تصریح کرد: با استفاده درست از استعدادهای نیروی انسانی خلاق می‌توان در طرحی منسجم و برنامه‌ریزی شده با بهره‌مندی از استادان متبحر تهدیدهای استکبار را در همه عرصه‌ها به فرصتی کاربردی ارزشمند مبدل کرد.

انتهای پیام/89010/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول