اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل خبر داد

ارسال 62 اثر به جشنواره شعر قرآنی اردبیل/9 بهمن اختتامیه جشنواره برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: بیش از 62 اثر به دبیرخانه اولین جشنواره شعر قرآنی به زبان آذری با عنوان ترنم وحی ارسال شده است.

ارسال 62 اثر به جشنواره شعر قرآنی اردبیل/9 بهمن اختتامیه جشنواره برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور شرفی عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه و خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت:‌ استان اردبیل میزبان نخستین جشنواره ملی شعر قرآنی به زبان آذری با عنوان ترنم وحی است.

وی تصریح کرد: قرآن کریم کتاب هدایتگر و اعجاز جاویدان نبی مکرم اسلام است که قطعاً بشر را به سمت سعادت واقعی سوق داده و از هرگونه کج‌روی و انحراف باز می‌دارد.

شرفی خاطر نشان کرد: این جشنواره با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود و اولین دوره آن را استان اردبیل میزبانی کرده است.

این مسئول اضافه کرد: به دلیل آن که ما از پیشینه تاریخی و ادبی و همچنین وجود هنرمندان با ذوق بهره‌مند هستیم برگزاری جشنواره شعر قرآنی به زبان آذری را قبول کردیم و نسبت به انجام این رسالت مصمم و پایبند هستیم.

وی اهداف این جشنواره را ترویج تعالی فرهنگ غنی قرآنی و تولید آثار مکتوب قرآنی برشمرد و یادآور شد: از شاعران و پدیدآورندگان آثار قرآنی که در این حوزه به زبان آذری نوشته‌هایی را تحویل دهند مورد تجلیل و تشویق قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به موضوعات جشنواره شعر قرآنی به زبان آذری اشاره کرد و ادامه داد: محوریت تولید شعر مضامین و آیات برگرفته از سوره مبارکه انسان و والعصر است.

شرفی با اشاره به اینکه این جشنواره در دو بخش برگزار شده و برای آن فراخوان داده شده است، گفت: بخش اصلی آن با موضوع انسان از منظر قرآن کریم و بخش ویژه این جشنواره نیز قرآن کریم و تأثیر در بیداری اسلامی است.

وی افزود: استارت فراخوان جشنواره در آذرماه 91 زده شده و تا پایان دی ماه علاقمندان فرصت ارسال آثار داشتند که بعد از جمع‌بندی، منتخبان معرفی می‌شوند.

شرفی تصریح کرد: از 62 اثر دریافتی از استان‌های قم، همدان، آذربایجان‌شرقی و غربی، زنجان و اردبیل بهترین آثار انتخاب شده و از آنها تقدیر صورت می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: داوران از اساتید و برجستگان استانی برگزیده شده‌اند که آیین اختتامیه نیز روز 9 بهمن ماه در مجتمع فرهنگی، هنری فدک برگزار می‌شود.

شرفی اضافه کرد: از رسانه‌های فعال استان که در حوزه ترویج نماز نیز مطالبی ارایه کرده‌اند در این آیین تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/62004‌/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول