اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد :

دهکده دفاع مقدس پیشینه کهگیلویه و بویراحمد را در دید عموم قرار می‌دهد

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از تلاش‌های سپاه برای جمع‌آوری آثار و پیشینه این استان خبر داد و عنوان کرد: پیشینه کهگیلویه و بویراحمد در دهکده دفاع مقدس که به‌زودی احداث می‌شود در دید عموم قرار می‌گیرد.

دهکده دفاع مقدس پیشینه کهگیلویه و بویراحمد را در دید عموم قرار می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، بالاخره بعد از سال‌ها انتظار توافقات لازم برای اختصاص زمین به احداث موزه دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد میان سپاه فتح و استاندار این استان انجام شده و این زمین در یکی از بهترین نقاط شهر یاسوج به این امر اختصاص یافت.

سردار یونس امیری در حضور خبرنگاران گفت: در انتهای پارک بزرگ مهرورزی در ساحل زیبای رودخانه بشار شهر یاسوج میزان پنج هکتار زمین به احداث موزه دفاع مقدس اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه این زمین به صورت رسمی امروز تحویل سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته است، ادامه داد: باید گفت که متأسفانه در این استان هیچ اثری از پیشینه و صبغه فرهنگی به ویژه در دوران دفاع مقدس وجود ندارد که این موضوع با وجود کارنامه درخشان کهگیلویه و بویراحمد در دوران جنگ قابل قبول نیست.

این فرمانده ارشد سپاه در استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اکنون شاهد هستیم که رشادت‌ها، تصاویر، فیلم‌ها و هر اثر دیگری از صبغه و پیشینه این استان ثبت نشده و اثری در این زمینه وجود ندارد.

* دهکده دفاع مقدس در بهترین نقطه شهر یاسوج احداث می‌شود

وی گفت:‌ از آن‌جا که دسترسی مردم به پیشینه این استان در زمینه‌های مختلف بسیار سخت است، احداث این موزه دفاع مقدس که نام دهکده دفاع مقدس را بر آن نهادیم، می‌تواند کمک بسیار زیادی به ترویج فرهنگ ایثار و شهدا و فرهنگ غنی این مرز و بوم بکند.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مکان قبلی در نظر گرفته شده برای این دهکده گفت:‌ قبل از این در پارک جنگلی و در کنار یادمان شهدای گمنام مکانی مشخص شده که این مکان به علت بعد مسافت و دسترسی سخت مردم با استقبال عمومی مواجه نبود ولی مکان جدید در یکی از بهترین نقاط شهر یاسوج تعیین شده است.

امیری ادامه داد: از پارک مهرورزی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد استقبال بسیار زیادی می‌شود که احداث این دهکده دفاع مقدس در این مکان پر ازدحام فراگیری بیشتری خواهد داشت.

 

وی از تلاش‌های سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد برای جمع‌آوری آثار و پیشینه این استان خبر داد و عنوان کرد: پیشینه کهگیلویه و بویراحمد در این دهکده در دید عموم قرار می‌گیرد.

فرمانده ارشد سپاه در کهگیلویه و بویراحمد از رسانه‌ها خواست این موضوع را با جدیت اطلاع‌رسانی کنند تا هر کس می‌تواند به این دهکده و جمع‌آوری اطلاعات، آثار و پیشینه این استان می‌تواند کمکی بکند، سپاه را در این کار مهم یاری کند.

* دعوت عمومی سپاه از مردم برای تحویل آثار فرهنگی و دفاع مقدس

امیری یادآور شد: ما حاضریم اگر هزینه‌ای هم لازم است پرداخت کنیم تا این آثار جمع‌آوری و در این دهکده نگهداری و مورد بهره‌برداری مردم قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: سپاه بخشی از غنائم جنگی حزب بعث را در اختیار دارد و ما به دنبال استفاده از همه ظرفیت‌ها در ماندگار شدن و پربار بودن این دهکده دفاع مقدس در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تاریخچه مبارزات این استان هستیم.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد احداث دهکده دفاع مقدس را یک کار عمقی و مجموعه‌ای ماندگار خواند و از عموم مردم دعوت کرد تا اگر اطلاعات و یا هر آثاری در این زمینه دارند را به سپاه فتح در این استان تحویل دهند.

امیری تاریخ مردم کهگیلویه و بویراحمد در دفاع مقدس را روشن و پر افتخار توصیف کرد و ابراز داشت: انتقال این فرهنگ غنی دینی به نسل جوان امری ضروری است که احداث این موزه و دهکده دفاع مقدس تأثیر شگرفی در این مهم خواهد داشت.

انتهای پیام/82005/ح40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول