اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شب میلاد نبی مکرم اسلام برگزار شد

معرفی منتخبان اولین جشنواره ترنم وحی در اردبیل

خبرگزاری فارس: همزمان با شب میلاد نبی مکرم اسلام برگزیدگان اولین جشنواره ملی شعر قرآنی به زبان آذری با عنوان ترنم وحی معرفی شده و از آنها تجلیل شد.

معرفی منتخبان اولین جشنواره ترنم وحی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در آیین اختتامیه این جشنواره که عصر امروز و در مجتمع فرهنگی، هنری فدک اردبیل برگزار شد، منتخبان اولین جشنواره ملی شعر قرآنی به زبان ترکی در چهار بخش معرفی شدند و با اهدای لوح سپاس و هدایایی ویژه از آنها تجلیل شد.

در بخش اصلی و با موضوعیت انسان در قرآن اشعاری به سبک کلاسیک غلامرضا یحیوی، ملیحه خیری و مهین کریمی به ترتیب اول تا سوم شدند.

در بخش اصلی این جشنواره نیز که با محوریت انسان در قرآن و در سبک سپید و نیمایی شعر آذری برگزار شد، هیئت داوران هیچ یک از آثار را حائز رتبه اول معرفی نکرد و سولماز صادق‌زاده از اردبیل و زهرا محیطی از خلخال به عنوان نفرات دوم و سوم برگزیده شدند.

در بخش ویژه این جشنواره با موضوع قرآن و بیداری اسلامی عارف ساسانی از مراغه در جایگاه اول قرار گرفت و وحید خلعت از میاندوآب و پرناز شهابی از خلخال به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

در بخش کودک و نوجوان نیز سارا میرزایی از خلخال اول شد و سجاد عزیزی از اردبیل در جایگاه دوم قرار گرفت و با اهدای لوح سپاس و هدایایی از آنها تجلیل شد.

در بخش ویژه قرآن کتاب بیداری اسلامی به سبک شعر آذری سپید و نیمایی نیز پیام جهانگیری مقام اول را به دست آورد.

اما در تجلیل از اصحاب رسانه و برترین‌ها در این بخش، رسول ناصرآزاد از نشریه پیام اردبیل و شهرام محمدی از نشریه اندیشه اردبیل به همراه نادر سقا از خبرگزاری شبستان به عنوان رسانه‌های برتر در حوزه نماز انتخاب شده و از آنها تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در مراسم اختتامیه اولین جشنواره قرآنی شعر به زبان آذری در اردبیل اظهار داشت: این جشنواره با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و به صورت منطقه‌ای برگزار شده که در استان‌های دیگر نیز با محوریت زبان‌های محلی چنین جشنواره‌هایی برگزار می‌شود.

منصور شرفی هدف اصلی از برگزاری این جشنواره را گسترش فرهنگ منور قرآنی، زمینه‌سازی برای توسعه همه‌جانبه مفاهیم و معانی متعالی قرآن کریم به عنوان کتاب انسان‌ساز و تعالی‌بخش و همسویی هنر و رسانه‌ها در قالب فیلم و ادبیات با مضامین دینی، ارزشی و عرفانی اعلام کرد.

وی تصریح کرد: این جشنواره‌ها در 22 عنوان و رشته در 22 استان کشور برگزار شده که اردبیل به دلیل پیشینه تاریخی و چهره تأثیرگذاری که در توجه به مسایل معنوی و ارزشی دارد، میزبان استان‌های شمال‌غرب کشور با موضوع قرآن کریم و سرودن اشعاری به زبان آذری با محوریت کلام الهی است.

شرفی در ادامه به اشاعه فرهنگ قرآن و تولید آثار مکتوب و ارزش‌گذاری به شاعران و نویسندگان خلاق اشاره کرد و افزود: قرآن کریم می‌تواند ارزشمندترین بستر و سوژه در خلق آثار متعالی باشد که در این زمینه باید روز به روز هنرمندان را با چنین مفاهیم متعالی آشنا کرد.

در پایان این مراسم در مدح رسول‌الله و همچنین ائمه اطهار (ع) مولودی‌خوانی شد و گروه‌های تواشیح برنامه‌های قرآنی و همخوانی زیبایی را اجرا کرده و شرکت‌کنندگان از فضای معنوی به وجود آمده استفاده کردند.

انتهای پیام/62001/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول