اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل‌سنت‌کرمانشاه:

فضیلت امت‌ پیامبر بالاتر از درگیری در مسائل جزئی است

خبرگزاری فارس: به گفته امام‌جمعه اهل سنت کرمانشاه، فضیلت امت‌ رسول‌الله بالاتر از نزاع و درگیری در مسائل جزیی است.

فضیلت امت‌ پیامبر بالاتر از درگیری در مسائل جزئی است

ملا‌محمد‌ محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: دشمن با ایجاد تفرقه می‌خواهد ابهت اسلام و مسلمانان را از بین ببرد زیرا اگر وحدت نباشد نزاع صورت می‌گیرد و دست‌اتحاد و وحدت کوتاه می‌شود.

محمدی با بیان‌ اینکه وحدت امر قرآن است که همگی باید آن را بپذیریم که در غیر این‌صورت مشکلات بسیاری متوجه جامعه خواهد شد، ادامه داد: دشمن از تفرقه‌افکنی بین مسلمانان اهدافی دارد که ما باید با اتحاد این نقشه‌های شوم را نقش بر آب کنیم.

امام‌جمعه اهل سنت کرمانشاه با بیان اینکه وحدت امری قرآنی است که باید به آن چنگ زد، خاطرنشان کرد: قرآن با سنت رسول‌الله هم‌طراز است که اگر به آن چنگ زده شود هیچ مشکلی پیش نمی‌آید.

وی در ادامه با بیان اینکه باید با اتحاد قدرت خود را به دشمن نشان داد که هیچ‌وقت جایی برای قدرت‌نمایی در خود نبیند، اظهار کرد: فضیلت امت رسول‌الله بالاتر از نزاع و درگیری در مسائل جزیی است.

محمدی امت‌اسلامی را اسوه و الگوی کشورهای جهان‌اسلام و عمل به سنت را امری واجب و ضروری برای امت‌اسلامی دانست.

وی با تاکید بر پرهیز از داشتن اختلافات، تصریح کرد: فتنه باعث فساد است از فساد در روی زمین خودداری کنید چرا ‌که خداوند فتنه‌گران را نمی‌پذیرد.

امام‌جمعه اهل‌سنت کرمانشاه ادامه داد: بصیرت و آگاهی‌دادن به مردم وظیفه علما و روحانیان است و مردم باید بدانند مقدسات اهل‌تسنن و تشیع در جای خود قابل احترام است و مردم باید این اختلافات را درک و بپذیرند.

وی افزود: وحدت مزایایی برای امت‌ها دارد که در اختلافات این موضوع پیدا نمی‌شود.

محمدی با اشاره به ارادت و احترام خاص اهل‌تسنن به ائمه اطهار(ع) گفت: از روحانیان و علما انتظار می‌رود با استفاده از تریبون‌هایی که در اختیار دارند این مسائل را بیان کنند زیرا اهل‌سنت نسبت به امامت و ولایت اخلاص دارند و به جرات می‌توان گفت که ارادت اهل‌سنت به ائمه بسیار است.

انتهای پیام/2700/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول