اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع شاعران اهل بیت کشور:

ترویج سیره پیامبر در اشعار شاعران ضروری است

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع شاعران اهل بیت کشور با اشاره به اینکه بسیاری از شاعران در اشعار خود از حضرت محمد(ص) نام برده‌اند، گفت: باید شاعران ما در اشعار خود سیره نبوی را ترویج کنند.

ترویج سیره پیامبر در اشعار شاعران ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام جواد محمدزمانی ظهر امروز در چهارمین همایش سراسری منادیان وحدت که با عنوان جشنواره شعر لولاک در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: توجه به دغدغه‌های اسلام در اشعار شاعران و داشتن ارتباط مؤثر با شعرای اسلام نیز می‌تواند در پیشبرد اهداف شاعران مؤثر باشد.

وی به جایگاه شعرا در جامعه پرداخت و بیان کرد: شاعر عاطفه تاریخ را برانگیخته می‌کند و با شعر خودش که مانند سلاح است جلوی نفوذ شرک و بت‌پرستی را می‌گیرد و توحید را در سراسر عالم جاری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم با صفات نیک پیغمبر ما را می‌ستاید و با بهترین الفاظ از ایشان سخن می‌گوید و این بیانگر آن است که پیامبر ما بهترین بنده و مخلوق خداوند است.

دبیر مجمع شاعران اهل بیت کشور یادآور شد: مقام و رتبه پیامبر ما به اندازه‌ای است که کتاب‌های بسیاری در خصوص وی به چاپ رسیده است.

حجت‌الاسلام محمدزمانی عنوان کرد: خداوند متعال هستی را به خاطر وجود نازنین پیامبر اکرم(ص) خلق کرد و این عظمت و شکوه پیامبر نزد خداوند را می‌رساند و همه ما مسلمانان نیز باید تابع و پیرو فرامین رسول خدا و معجزه ایشان یعنی قرآن کریم باشیم.

وی در پایان این مراسم به قرائت اشعاری در وصف پیامبر اکرم(ص) پرداخت و شاعران را به سرودن اشعار بیشتر در مدح ایشان تشویق کرد.

انتهای پیام/79007/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول