اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرضا:

رعایت تقوا و اخلاق‌مداری مهم‌ترین شعار دولت پیامبر اکرم (ص) بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرضا گفت: یکی از مهم‌ترین مسایلی که در دولت پیامبر اکرم (ص) مورد سفارش قرار گرفته است، بحث لزوم رعایت اخلاق و تقوا در تمامی امور است.

رعایت تقوا و اخلاق‌مداری مهم‌ترین شعار دولت پیامبر اکرم (ص) بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرضا اظهار کرد: براساس سفارش‌های ائمه (ع)، رعایت تقوا در تمامی امور زندگی به عنوان یک راهکار اساسی در راستای تکامل اخلاقی انسان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: حل مشکلات مردم از سوی پیامبر اکرم (ص) به عنوان یک اصل بزرگ در زمینه اخلاق‌مداری مطرح است و براین اساس، دولت رسول اکرم (ص) موفق به معرفی الگوهای اخلاق‌مداری زیادی برای تمامی دوران تاریخ شده است.

امام جمعه شهرضا با اشاره به اینکه رسول اکرم (ص) همواره بر رعایت تقوا در تمامی امور تأکید داشتند، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) برای تمامی افرادی که دارای پست و وظیفه‌ای بودند، شرح وظایف می‌نوشتند و در رأس آن به اصل تقوا تأکید داشتند.

یعقوبی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به لزوم رسیدگی به مشکلات و نارسایی‌های جامعه از سوی مسئولان گفت: یکی از بزرگ‌ترین عباداتی که افراد مختلف در سطوح مختلف جامعه می‌توانند، نسبت به آن اقدام کنند، بحث رسیدگی به مشکلات مردم است.

وی با تشریح اهمیت گرامیداشت ایام دهه فجر گفت: همگان باید بدانند و آگاه باشند که گرامیداشت ایام دهه فجر به زیباسازی محیط خلاصه نمی‌شود، بلکه باید از این فرصت طلایی برای معرفی جایگاه و دستاوردهای انقلاب اسلامی به تمامی اقشار جامعه و به خصوص نسل سوم انقلاب استفاده کنیم.

امام جمعه شهرضا در ادامه با اشاره به اینکه در فضای کنونی جامعه ،حفظ وحدت به عنوان یک راهکار اساسی برای مقابله با دشمنان مطرح است، افزود: انقلاب اسلامی ایران با حفظ وحدت همگانی به پیروزی رسید و در حال حاضر نیز  همگان باید با تبعیت از رهبر معظم انقلاب و با در نظر گرفتن اهداف انقلاب به اختلافات پایان دهند.

یعقوبی در پایان با اشاره به لزوم آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه در زمینه محافظت از دارایی‌های شخصی در مقابل سرقت گفت: از آنجایی که برخی افراد با مراجعه به درب منازل مسکونی و با تهدید درصدد ورود به حریم خصوصی مردم هستند از تمامی آحاد جامعه و به خصوص خواهران انتظار داریم با هوشمندی، زمینه هرگونه سو استفاده را از این سارقان زورگیر سلب کنند.

انتهای پیام/2301/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول