اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی شرق استان تهران خبر داد

دستگیری سارقان و متجاوزان به عنف

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی شرق استان تهران از دستگیری سارقان و متجاوزان به عنف، که در پوشش مسافرکشی اقدام به اذیت و آزار و سرقت اموال هشت نفر از بانوان در سطح شهرستان ورامین کرده بودند، خبر داد.

دستگیری سارقان و متجاوزان به عنف

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌ نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، فرمانده انتظامی شرق استان تهران اظهار داشت: روز اول بهمن ماه جاری با مراجعه خانمی به پلیس آگاهی استان، مأموران در جریان سرقت به عنف دو تبهکار حرفه‌ای قرار گرفتند.

جمال فتحی اضافه کرد: مالباخته پس از حضور در پلیس آگاهی، در اظهارات اولیه خود به کارآگاهان بیان داشت که، شب گذشته جهت عزیمت به تهران از ورامین سوار یک دستگاه خودرو شخصی با دو سرنشین شده، که میانه راه فردی که در صندلی عقب خودرو نشسته بود با یک قبضه سلاح سرد شروع به تهدید وی کرده و پس از منحرف شدن از مسیر اصلی در داخل اتاقکی به قصد اذیت و آزار، کلیه وجوهات نقدی و طلاجات نام برده را سرقت و با رها کردن وی در خیابان اصلی متواری می‌شوند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت به عنف» و به دستور مقامات قضایی، به دلیل حساسیت موضوع پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: همزمان با شروع رسیدگی به این پرونده، فرد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی در ارتباط با سرقت و تجاوز به عنف توسط دو سرنشین کرد در یک دستگاه خودرو شخصی مسافرکش، اقدام به طرح شکایت کرد.

فتحی عنوان داشت: با توجه به اظهارات مشابه شاکیان و به خاطر داشتن اعدادی از شماره پلاک خودرو، و استفاده از بانک اطلاعاتی پلیس و تجزیه و تحلیل پلاک‌های خودرو، در نهایت مأموران موفق به شناسایی خودرو و «سعید سجادی» 22 ساله به عنوان یکی از مجرمان سابقه‌دار شدند.

وی ادامه داد: با به دست آمدن اطلاعات فوق، تیمی از ماموران انتظامی، طی عملیاتی ضربتی متهم را در مخفیگاهش دستگیر و جهت تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی منتقل کردند.

فرمانده انتظامی استان گفت: متهم در بازجویی‌های انجام شده به جرایم خود اعتراف که با بهره‌گیری از اطلاعات به دست آمده از اعترافات سعید سجادی، هویت دقیق همدست وی به نام «جواد صالحی» 21 ساله نیز شناسایی که بلافاصله تیم‌های عملیاتی به مخفیگاه متهم اعزام و نام برده را دستگیر کردند.

 فتحی با اشاره به کشف تعدادی از اموال سرقت شده در مخفیگاه متهمان اضافه کرد: افراد دستگیر شده در بازجویی‌ها به 8 فقره ربودن زنان و دختران جوان و سرقت اموال و تجاوز به عنف در داخل یکی از باغات اطراف و بیابان‌های خارج از شهر معترف و عنوان داشتند که در یک فقره از سرقت‌ها فردی به نام «م- ر» نیز با آنها همکاری داشته، که در عملیات تعقیب و مراقبت 10 ساعته مأموران موفق به دستگیری نفر سوم شدند.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران با اشاره به دستور مقام قضایی جهت انتشار تصاویر بدون پوشش متهمان ردیف اول و دوم بیان داشت: با توجه به شناسایی 4 نفر از قربانیان و احتمال افزایش تعداد آنها، دستور انتشار تصاویر بدون پوشش متهمان از سوی مقام محترم قضایی صادر شد؛ از کلیه شکات و مالباختگان که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می‌شود ، جهت طرح و پیگیری شکایات خود به پلیس آگاهی شرق استان تهران واقع در ورامین – نرسیده به پل دانشسرا جنب کلانتری شهید قدوسی مراجعه کنند.

انتهای پیام/2462/ت/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول