اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی تویسرکان خبر داد

دستگیری 40 سارق و مال‌خر در تویسرکان

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتطامی تویسرکان گفت: پس از تلاش‌های بی‌وقفه مأموران نیروی انتظامی در دی ماه سال جاری 40 سارق و مال‌خر و هم‌دست در سرقت شناسایی و دستگیر شدند.

دستگیری 40 سارق و مال‌خر در تویسرکان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، مظاهر کاظمی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: با کنترل و پیگیرهای هوشمندانه نیروی انتظامی تویسرکان اواسط هفته شش کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک جاسازی شده در یک وانت تک سرنشین مشکوک پس از بازرسی، کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه شخص حامل تریاک و فرد تحویل گیرنده مواد مخدر هر دو دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند، افزود: ماه‌های گذشته نیز 40 گرم شیشه کشف شد که فرد مذکور با برخورد قانونی به حبسی طولانی محکوم و در زندان به سر می‌برد.

فرمانده انتظامی شهرستان تویسرکان برقراری امنیت و آرامش فردی و اجتماعی مردم را اولویت برنامه‌های این نهاد دانست و افزود: در مدت ده ماه گذشته سال جاری نسبت به مدت مشابه سال 90 کشف تریاک 39 درصد، هروئین 53 درصد و سایر مواد مخدر 30 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: همچنین کشف سوخت قاچاق 297 درصد، سیگار 24 درصد، قطعات و تجهیزات ماهواره‌ای 10 درصد و دستگیری فروشندگان و مصرف‌کنندگان مواد مخدر 13 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

کاظمی با اشاره به اینکه دستگیری سارقان 17 درصد و دستگیری متهمان در خصوص مفاسد اجتماعی 14 درصد رشد داشته است، افزود: توقیف خودروهای متخلف در سطح شهر 46 درصد و همچنین موتورهای متخلف 40 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه آمار نشان دهنده اهتمام ویژه مأموران نیروی انتظامی و همه همکاران در این زمینه است، تاکید کرد: با اجرای طرح‌های ویژه و کنترلی با حضور مستمر پلیس و حمایت پلیس راهور در همه زمینه‌ها و اجرای قانون، آمار فوت در داخل شهر تویسرکان 400 درصد کاهش یافته و در حوزه برون شهری نیز آمار فوت بر اثر تصادف 10 درصد کاهش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان تویسرکان در ادامه در خصوص دو فقره قتل رخ داده در ماه‌های قبل با تشریح چگونگی این حوادث، گفت: جسد کشف شده در ماه گذشته متعلق به فردی مفقودی از شهرستان ملایر بوده که  در محدوده حوزه کلانتری 11 با خودرو سوخته فرد مقتول حوالی روستای دارانی کشف شده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اهمیت موضوع، پلیس برای احراز حقیقت پیگیری این امر را در دستور کار خود قرار داد، ابراز داشت: با همکاری پلیس استان و صرف 2 هزار و 600 ساعت کار و انجام اقدامات کنترلی و پیگیرهای مداوم نظارتی فرد قاتل که شخصی معتاد و ملایری بود، شناسایی شد و با صحنه‌سازی اتفاق، مجرم به قتل با انگیزه سرقت اعتراف کرد.

کاظمی در رابطه با چگونگی قتل جوان تویسرکانی در دی ماه اظهار داشت: در پی اختلاف خانوادگی مقتول و همچنین ارتباط خانوادگی و دوستانه با فرد مشخص در مدت زمانی طولانی این قتل رخ داده و قاتلان با همفکری هم تصمیم به قتل مقتول می‌گیرند.

فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: افراد قاتل با دسیسه و ترفندی مقتول را به بیرون از شهر انتقال داده و در آنجا با بستن دست و پا و با ضربات تبر فرد را به قتل می‌رسانند، که با ورود پلیس به ماجرا در ساعت اولیه مقصر اصلی مشخص و شناسایی، دستگیر و روانه زندان شد.

وی ادامه داد: نفر دوم هم پس از متواری شدن از منطقه با اقدامات پس از چند مرحله عملیات ویژه با هماهنگی خانواده، در مورخ 29 دی ماه دستگیر شده و در مراجع قضایی به این قتل با همدستی همسر مقتول اعتراف کرد و فرد سوم هم که در بستن پای مقتول با قاتل همکاری داشت دستگیر و روانه زندان شد.

کاظمی در خصوص سرقت‌های اخیر نیز با اشاره به اقدامات مأموران در اجرای برنامه‌های ویژه خودرویی و پیاده گفت: پس از تلاش‌های بی‌وقفه مأموران نیروی انتظامی در دی ماه سال جاری بیش از 40 سارق و مال‌خر و هم‌دست در سرقت شناسایی و دستگیر شدند و مراجع قضایی با برخورد شدید آنها را روانه زندان کرد.

وی از دستگیری باند دو نفری سرقت در حوزه کرمانشاه از بین گروه 40 نفر سارق دستگیر شده خبر داد و تصریح کرد: یکی از این دو نفر سارق حرفه‌ای بوده 39 فقره سابقه سرقت داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی تویسرکان با بیان این که در آذرماه جرایم 18 درصد و دی ماه نیز 10 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، افزود: امروز در تمامی مناطق شهرستان با همکاری مردم آرامش و امنیت کامل برقرار است و امیدواریم مردم همانند گذشته ما را با اطلاع‌رسانی درست با شماره‌های 110 و 197 یاری کنند.

انتهای پیام/89010/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول