اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی ایرانشهر خبر داد

دستگیری سارقان مسلح قبل از سرقت مسلحانه در ایرانشهر

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی ایرانشهر گفت: دو نفر سارق مسلح در شهرستان ایرانشهر قبل از ارتکاب به سرقت مسلحانه دستگیر شدند.

دستگیری سارقان مسلح قبل از سرقت مسلحانه در ایرانشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از پایگاه خبری پلیس سیستان و بلوچستان، علی ملکی آهنگران اظهار داشت: مأموران گشت در حین گشت زنی به یک دستگاه خودرو سواری سمند مظنون و مشکوک می‌شوند و خودرو را متوقف می‌کنند.

وی افزود: مأموران دو نفر به نام‌های «محمد.ع و ابراهیم.پ» را دستگیر و در بازرسی از خودرو یک قبضه کلت کمری و هفت تیر جنگی و یک کمربند جافشنگی کلت کمری حاوی 15 تیر جنگی در مجمع 22 تیر مربوط به اسلحه کلت کمری را کشف می‌کنند.

فرمانده انتظامی ایرانشهر ادامه داد: متهمان دستگیر شده در اختیار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفتند که طی تحقیقات فنی و بازجویی‌های خاص پس از مقاومت در برابر بازجویی‌ها وقتی با مدارک و مستندات سابقه شرارت‌های خود و اعترافات فروشنده سلاح و مهمات مواجه شدند لب به اعتراف گشودند و اظهار داشتند این سلاح و مهمات را خریداری کرده و قصد انجام سرقت مسلحانه پژو پارس شخصی به نام «یوسف.ب» ساکن ایرانشهر را داشتند که قبل از رسیدن به محل دستگیر شدیم.

ملکی آهنگران به سابقه‌ شرارت‌های آنان اشاره کرد و گفت: متهمان دستگیر شده سابقه کیفری متعددی از جمله قتل و سرقت مسلحانه و آدم‌ربایی را در پرونده دارند و حتی یکی از متهمان مذکور که به اتهام معاونت دو قتل عمد و سرقت مسلحانه 30 دستگاه خودرو و موتورسیکلت و مقادیری چک و وجه نقد روانه زندان شده بود که پس از مدتی از زندان متواری که هم اینک دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی از مردم درخواست کرد که هرگونه تحرکات و ترددهای مشکوک را بلافاصله به پلیس 110 اطلاع دهند تا مأموران انتظامی قبل از هرگونه اتفاق ضد امنیتی اقدام کنند.

دستگیری باند سارقان منازل در خاش

فرمانده انتظامی شهرستان خاش نیز از دستگیری باند سارقان منازل در این شهرستان خبر داد.

احسانعلی آذرپودینه  گفت: چهار نفر از افرادی که به‌طور برنامه‌ریزی شده از منازل مردم سرقت و اموال مسروقه را دپو و سپس به فروش می‌رساندند، دستگیر شدند.

وی ادامه داد: در پی خبرهایی مبنی بر افزایش سرقت‌های منازل مردم پرونده به‌طور ویژه در دستور کار مأموران آگاهی قرار گرفت و پس از انجام یک‌سری کار اطلاعاتی و پلیسی و تحقیقات فنی و استفاده از منابع و مخبرین یکی از سارقان سابقه‌دار معروف منطقه به نام «محمد.ر» شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی خاش افزود: متهم دستگیر شده ابتدا هرگونه ارتکاب سرقت را منکر می‌شد اما وقتی با دلایل و مدارک و مستندات مأموران آگاهی مواجه شد اعتراف به سرقت‌ها کرد و سه نفر دیگر از همدستانش را معرفی کرد که با تلاش مأموران و شناسایی محل‌های اختفاء آنان در یک عملیات غافلگیرانه همزمان در چند نقطه از شهر خاش، نامبردگان دستگیر و مقادیری از لوازم مسروقه از قبیل کپسول‌های 11 کیلویی گاز و وسایل کامپیوتر و موتورهای یخچال و روفرشی و... از محل‌های دپو کالاهای مسروقه کشف شد.

آذرپودینه به سوابق متعدد سرقت‌های منازل و راهزنی متهمان اشاره کرد و گفت: اموال مسروقه مکشوفه با اخذ دستور قضایی تحویل مالباختگان شد.

وی از مردم خاش خواست هرگونه سرقت و اتفاقات دیگر را بلافاصله به پلیس 110 اطلاع دهند تا اقدام آنی از سوی مأموران انجام گیرد و خودشان خودسرانه و بدون اطلاع پلیس در پی کشف و یا شناسایی سارقان نروند زیرا احتمال هرگونه خطرات جانی دیگری را به همراه دارد.

دستگیری سارق حرفه‌ای سیم و کابل برق در چابهار

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارق حرفه‌ای سیم و کابل برق خبر داد.

علی کاظمی گفت: در پی گزارشات اداره برق شهرستان چابهار مبنی بر افزایش سرقت سیم‌های کابل برق، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی بیان داشت: مأموران با نحوه وقوع سرقت‌ها و با اقدامات خاص پلیسی و بهره‌گیری از وسایل و تجهیزات الکترونیکی و طی هماهنگی‌های قضایی و اقدامات اطلاعاتی سارق سیم‌های کابل برق شناسایی شد و در یک عملیات غافلگیرانه به محل اختفاء وسایل مسروقه وارد که شخصی به نام «حمید.ج» را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی افزود: در این عملیات یک دستگاه دینام بالابر و یک دستگاه سنگ برش و دو دستگاه دریل برقی، 53 متر کابل برق و47 کیلوگرم کابل برق و 14 دستگاه دوربین عکاسی و 13 گرم مواد مخدر کشف شد.

کاظمی بیان کرد: متهم دستگیر شده به بزه ارتکابی اعتراف کرد که پس از تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی و روانه زندان شد.

انتهای پیام/75003/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول