اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت:

فعالیت مرزنشینان به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد

خبرگزاری فارس: قائم مقام معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: با اجرای طرح کارت الکترونیکی مبادلات مرزی، فعالیت مرزنشینان از اوایل سال آینده به صورت الکترونیکی به وقوع خواهد پیوست.

فعالیت مرزنشینان به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، جواد اسماعیلی در جلسه هماهنگی صدور کارت الکترونیکی مبادلات مرزی در زاهدان اظهار داشت: با اجرای طرح کارت الکترونیک مبادلات مرزی، فعالیت مرزنشینان از ابتدای سال 92 به صورت الکترونیک صورت خواهد گرفت.

 وی افزود: از جمله اهداف اجرایی این طرح، تجمع اطلاعات مرزنشینان، نظارت بهتر بر عملکرد تعاونی‌های مرزنشین، امکان تبادل سریع اطلاعات و تصمیم‌گیری بهینه در مورد سهمیه‌ ارزی مرزنشینان و کالا‌های قابل ورود است.

 اسماعیلی بیان داشت: کارت‌های الکترونیک مبادلات مرزی با توجه به اینکه به سمت تجارت الکترونیک سوق داده شده است این کارت جایگزین دفترچه‌های کاغذی مرزی می‌شود.

 قائم مقام معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت ادامه داد: کارت مبادلات مرزی برای سرپرست خانوار صادر می‌شود و به عنوان کارت هویتی مرزنشین نیز است.

 رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: بیش از یک میلیون نفر مرزنشین در قالب 94 تعاونی مرزنشین در سیستان و بلوچستان فعالیت اقتصادی انجام می‌دهند.

 نادر میرشکار افزود: در گذشته مبادلات مرزی مرزنشینان با دفترچه‌های کاغذی و به صورت سنتی صورت می‌پذیرفت و با صدور کارت الکترونیکی مبادلات مرزی انجام که این فرآیند از طریق فناوری‌های نوین الکترونیکی صورت خواهد پذیرفت.

 وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان با توجه به دارا بودن هزار و 500 کیلومتر مرز آبی و خاکی از جمله استان‌هایی است که در مبادلات مرزی سابقه دیرینه دارد و نگاه دولت نیز به مرز‌ها تأمین معیشت با هدف کمک به مرزنشینان است.

 رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان اضافه کرد: میزان سهمیه ارزی تخصیصی مرزنشینان  در سال‌جاری بیش از 100 میلیون دلار است.

 میرشکار بیان داشت: در حال حاضر در سیستان و بلوچستان از پنجم بهمن ماه جاری توسط دفاتر پیشخوان دولت ثبت‌نام کارت الکترونیکی مبادلات مرزی آغاز شده است و مرزنشینان تا شعاع 50 کیلومتری می‌توانند تا تاریخ 15 اسفند ماه 91 با ارائه مدارکی از جمله فرم تأیید محل سکونت توسط فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها، اصل کپی شناسنامه و کارت ملی تمامی افراد خانواده و یک قطعه عکس 3*2 سرپرست خانوار به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

 وی گفت: مرزنشین‌ها در انتخاب شرکت تعاونی مرزنشین اختیار دارند و از اوایل سال آینده کارت‌های مبادلات مرزی از درجه اعتبار ساقط و هرگونه مبادله مرزی منوط به ارائه کارت الکترونیکی مبادلات مرزی است.

 انتهای پیام/75002/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول