اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیسیون اقتصاد مقاومتی همدان:

اقتصاد مقاومتی زمینه‌ساز استقلال اقتصادی و تجارت متوازن است

خبرگزاری فارس: دبیر کمیسیون اقتصاد مقاومتی همدان گفت: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد مولد با تکیه بر منابع داخلی است که در این تعامل به دنبال حرکت به سوی استقلال اقتصادی و تجارت متوازن با دنیای خارج است.

اقتصاد مقاومتی زمینه‌ساز استقلال اقتصادی و تجارت متوازن است

شهرام صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی پویا و جلو رونده است نه ایستا و پس‌رونده که این مهم از ویژگی‌های مهم اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

وی افزود: این اقتصاد یک اقتصاد مولد با تکیه بر منابع داخلی است که در این تعامل به دنبال حرکت به سوی استقلال اقتصادی و تجارت متوازن با دنیای خارج است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی همدان با بیان اینکه ریاضت انزواطلبانه در اقتصاد مقاومتی معنا ندارد، بیان داشت: در اقتصاد ریاضتی حداکثر فشار برای کاهش هزینه‌های عمومی به مردم و بدنه جامعه وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری حربه اقتصادی علیه انقلاب آخرین حربه دشمن است، تصریح کرد:‌ اگر بتوانیم در این جنگ دشمن را از پای در آوریم با یک آمریکای خلع سلاح شده مواجه خواهیم شد.

صادقی عنوان کرد: دشمن وقتی در زمینه نظامی نتوانست با ما مقابله کند به حربه اقتصادی متوسل شده و این آخرین تیر ترکش دشمن است و ما باید از این مرحله نیز به سلامت عبور کنیم.

وی با اشاره به الزامات اقتصاد مقاومتی ابراز داشت: نخستین الزام اقتصاد مقاومتی اصلاح فرهنگ و بینش و نگرش جامعه و فرهنگسازی در این راستا است که باید در اولویت قرار گیرد.

دبیر کمیسیون اقتصاد مقاومتی همدان تأکید کرد:‌ خارج شدن از اقتصاد تک‌محصولی نفت و گاز نیز به عنوان الزام دوم باید مدنظر قرار گیرد زیرا همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند «تحصیل ثروت از راه فروش منابع تمام‌شدنی مثل نفت و امثال نفت، رونق نیست، پیشرفت نیست؛ این خود گول زدن است ما در این دام افتادیم باید اقرار کنیم، قبول کنیم که این یک تله است، یک دام است برای ملت ما.»

وی با بیان اینکه اصلاح الگوی مصرف الزام سوم اقتصاد مقاومتی است، ابراز داشت: ما در مصادیق مختلف مصرف انرژی و سایر مصارف زندگی از قبیل مصرف سرانه انرژی، آب و... جزو ردیف‌های نخست دنیا قرار داریم.

صادقی در ادامه سخنانش افزود:‌ گرایش به ذخیره‌سازی نیز از دیگر مشکلاتی است که باید مورد توجه باشد و اقداماتی اساسی در زمینه کاهش این امر و مصرف بی‌رویه کالاهای خارجی صورت گیرد.

وی یادآور شد: حمایت از صنایع داخلی، توجه به استاندارد و افزایش کیفیت کالا، برخورد با کالاهای تقلبی، تبلیغ کالاهای داخلی و ممنوعیت تبلیغ کالاهای خارجی و برخورد با گرانفروشی از جمله مواردی هستند که باید در راستای اقتصاد مقاومتی مدنظر قرار گیرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی همدان تصریح کرد:‌ ممنوعیت استفاده از کالاهای خارجی در ادارات دولتی و مدیریت روان‌شناسانه زیبایی و بسته‌بندی کالا نیز در استفاده از تولیدات داخلی نقش بسزایی دارد.

وی ممنوعیت واردات برخی از کالاهای غیر ضروری را نیز مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: الزام چهارم در اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید به خصوص تولید کالاهای استراتژیکی و اساسی است.

صادقی توسعه فرهنگ کار و تلاش را از نیازمندی‌های اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: ما در کشورمان به ویژه در استان همدان باید فرهنگ کار و تلاش و تولید را تبلیغ و راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به مردمی کردن اقتصاد با ورود بخش خصوصی تأکید کرد: تقریباً بیش از 50 درصد صنایع ما در شهرک‌های صنعتی به ویژه در استان تعطیل یا نیمه تعطیل هستند.

دبیر کمیسیون اقتصاد مقاومتی همدان گفت: حرکت بر اساس برنامه و تدبیر و ثبات قوانین و مقررات اقتصادی از دیگر الزامات اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

 وی با بیان اینکه روی آوردن به ایمان و پرهیز از حرام‌خواری و مبارزه با فساد اقتصادی از دیگر موضوعات مهم در این راستا محسوب می‌شود، ابراز داشت: باید با کسانی که فساد و خلافی را مرتکب می‌شوند به سختی و با شدت برخورد کرد.

صادقی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: توسعه صادرات غیرنفتی و مدیریت و کنترل واردات از دیگر الزامات اقتصاد مقاومتی است که یکی از مشکلات ما به ویژه در تولیدات کشاورزی اهمیت این موضوع را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/89006/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول