اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طلوع فجر/ 34

علیا: پیروزی انقلاب اسلامی حاصل رشادت‌های علمایی چون امام است

خبرگزاری فارس: کارشناس دینی دفتر آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی با اشاره به ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران گفت: پیروزی انقلاب اسلامی حاصل رشادت‌های علمایی چون امام امت است.

علیا: پیروزی انقلاب اسلامی حاصل رشادت‌های علمایی چون امام است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا ساور علیا که در آستانه دهه مبارک فجر، پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین سخن می‌گفت با اشاره به نقش برجسته علماء در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: علمای اسلام همواره در مقابل ستمگران و ظالمان ایستادگی کردند.

کارشناس دینی دفتر آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی گفت: در هشت سال دفاع مقدس آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی تمام قدرت خود را به کار بستند تا این کشور را تضعیف کنند اما حضرت امام که نمونه بارز یک عالم دینی بودند سکان هدایت انقلاب را طوری هدایت کردند که دشمنان شکست خوردند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس تمام دنیا در برابر ما می‌جنگیدند اما در نهایت حاصل کار خواری و ذلت دشمنان شد.

حجت الاسلام ساور علیا افزود: علمای اسلامی همواره منشاء برکات در طول تاریخ بودند، بزرگانی مانند آیت‌الله میرزای شیرازی، شیخ محمد خیابانی در آذربایجان، شهید اول و شهید ثانی، آیت‌الله غفاری و آیت‌الله سعیدی و ... از این جمله بودند.

کارشناس دینی دفتر آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی عنوان کرد: اگر نبود ایستادگی علمای اسلام و همیاری مردم بزرگ ایران این انقلاب پیروز نمی‌شد، شاه با چنگ و دندان از حکومت خود دفاع می‌کرد اما علمای دین از شاه و یا قدرت‌های دیگر نمی‌ترسند، ترس این افراد تنها از خداست، از ترس خداست که شب‌ها خواب به چشمان آنها حرام می‌شود.

وی اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی حاصل رشادت‌های علمایی چون امام امت است که در این راه حتی یک قدم عقب ننشستند.

امام جماعت مسجد علی ابن موسی الرضا(ع) پیشوا گفت: پس از انقلاب هم همینطور بود، امام ما به امریکا سیلی زدند، مقام معظم رهبری هم در خطبه معروف جریان فتنه تاکید کردند در برابر زور عقب نشینی ممنوع است.

وی سپس با اشاره به آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی گفت:بنده سه سال کارشناس پاسخگویی به سئوالات شرعی در دفتر این بزرگوار بودم، ایشان به راستی مجسمه تقوا بودند، البته از کسی که شاگرد علامه طباطبایی، آیت‌الله بروجردی، امام و آیت‌الله گلپایگانی بودند جز این انتظار نیست.

کارشناس دینی دفتر آیت الله آقا مجتبی تهرانی عنوان کرد: زمانی که امام در عراق تبعید بودند ایشان نزد امام  رفته و در محضر امام کسب فیض کردند تا اینکه به دستور امام به تهران بازگشتند.

حجت‌الاسلام علیرضا ساور علیا در پایان تصریح کرد: ایشان 30 بار کتب اربعه شیعه را مطالعه کردند، پس از پیروزی انقلاب نیز انتظار این بود که یکی از شخصیت‌های مهم اجرایی کشور شوند اما ایشان به اصرار خود ترجیح دادند در امر نیروسازی برای انقلاب فعالیت کنند و اینگونه به انقلاب اسلامی کمک کنند.

انتهای پیام/2462/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول