اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان کرمان:

کرمان از منافع معادن مس و آهن بهره‌ای ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: ما بزرگترین معادن مس و سنگ ‌آهن را داریم، اما از کنار آنها هیچ فایده‌ای نبرده‌ایم و از این سرمایه‌های خدادادی چیزی از منافع آن برای استان کرمان نبوده است.

کرمان از منافع معادن مس و آهن بهره‌ای ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمهدی زاهدی در دیدار مردمی در مسجد المعین شهرک الغدیر کرمان اظهار داشت: محور اصلی کار ما توسعه و پیشرفت استان کرمان است و این خطه قابلیت‌های بسیار زیادی دارد که  خوب از آنها استفاده نشده و در بعضی موارد هم ممکن است استفاده‌های منفی از این توانمندی‌ها شده باشد.

وی افزود: ما بزرگترین معادن مس و سنگ ‌آهن را در استان کرمان داریم، اما از کنار آنها هیچ فایده‌ای نبرده‌ایم و از این سرمایه‌های خدادادی که در این استان وجود دارد، چیزی از منافع آن برای استان کرمان نبوده است.

زاهدی ابراز داشت: وزارت صنعت هم نیامده بگوید که این حق مردم استان کرمان است که این همه معادن خدادادی دارد و ما سنگ‌آهن و خاک مس را به استان‌های دیگر می‌بریم و تبدیل به صنعت می‌کنیم، اما در استان کرمان این کارها را انجام نمی‌دهیم.

وی عنوان کرد: ما به عنوان نماینده مردم این مطالبات را مطرح کرده و اقدامات خوبی انجام شده است و آن را به تصویب دولت رساندیم و مصوبه دولت به زودی ابلاغ می‌شود.

زاهدی گفت: پروژه‌های زیادی را در مناطق مختلف استان کرمان تعریف کرده‌ایم و گفته‌ایم نه تنها شهر کرمان بلکه باید استان کرمان توسعه پیدا کند و امیدواریم با تلاش بتوانیم توافقات انجام شده و مصوبات دولت را اجرایی کنیم.

وی بیان کرد: در استان کرمان دچار کمبود برق هستیم به ویژه اگر صنعت را در استان کرمان بیاوریم، برق موجود جوابگو نیست و ما در چهار سال آینده که برخی از کارخانه‌های فولاد راه‌اندازی می‌شود، کمبود برق داریم و باید نیروگاه‌های جدید در استان کرمان ساخته شود و توانسته‌ایم مصوبه احداث نیروگاه برق را بگیریم.

زاهدی تصریح کرد: استان کرمان مشکل کمبود آب دارد و اگر کارهایی که اکنون انجام داده‌ایم به ثمر نرسد و به همین منوال پیش رود در چهار سال آینده آب در استان کرمان جیره‌بندی می‌شود و مسئولان آب در کرمان صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته‌اند.

وی گفت: یک پروژه عظیم برای آب طراحی شده است و آب باید به اصفهان و بعد به یزد و کرمان بیاید و پروژه کرمان یک پروژه یک هزار میلیارد تومانی است که به تصویب رسیده و آب از خلیج فارس و جنوب در آینده به استان کرمان انتقال داده می شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: برای نخستین بار ستاد راهبردی توسعه استان کرمان در دو جلسه یکی در کرمان و دیگری در تهران با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد که سومین جلسه آن در یک ماه آینده برگزار می‌شود.

انتهای پیام/80018/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول