اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران مطرح کرد

واگذاری تمام پروژه‏های بخش اکتشاف معادن به بخش خصوصی

خبرگزاری فارس: معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: واگذاری تمام پروژه‏های بخش اکتشاف معادن به بخش خصوصی در دستور کار است و با جدیت پیگیری می‏شود.

واگذاری تمام پروژه‏های بخش اکتشاف معادن به بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، مجید پورمقدم گفت: بخش معدن نیازمند داشتن یک بانک اطلاعاتی قوی است تا با شناسایی جایگاه ایران در دنیا و شناسایی نقاط ضعف و قوت خود بتوانیم صادرات مواد معدنی را جایگزین صادرات نفت کنیم.

وی اظهار کرد: بخش مهم معدن دارای قابلیت‌ها و جذابیت‌های فراوانی است که باید برای سرمایه‌گذاران این جذابیت‌ها شناسانده شود.

وی گفت: بر همین اساس و با توجه به مطرح شدن بحث اقتصاد مقاومتی، وزارت صنعت، معدن و تجارت با همراهی و همکاری سازمان نظام مهندسی معدن کشور اقدام به برگزاری نخستین همایش و نمایشگاه فرصت‏های سرمایه‏گذاری در بخش معدن کرده‏اند.

پورمقدم افزود: این همایش و نمایشگاه با هدف بررسی فرصت‏های سرمایه‏گذاری در بخش مهم معدن کشور و با رویکرد معرفی ارزش‏های بخش معدن برای سرمایه‏گذاران و ایجاد ارزش افزوده این بخش برگزار شده است.

معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: معرفی فرصت‏های سرمایه‏گذاری در بخش معدن به سرمایه‏گذاران سبب روی آوری آنان به این بخش خواهد شد و با سرمایه‏گذاری در این بخش می‏توان معادن و صنایع معدنی کشور را جزو صادرات کشور قرار داد.

پورمقدم بیان کرد: اکنون نیازمند آن هستیم تا با فرهنگ‏سازی، زمینه را برای گسترش سرمایه‏گذاری در بخش معدن خصوصاً بخش اکتشاف آماده و سرمایه‏گذاران بخش خصوصی را به این سمت هدایت کنیم.

وی افزود: سرمایه‏گذاری در بخش معدن مورد تاکید مسئولان کشور قرار گرفته است؛ از این رو، یکی از اهداف برگزاری این همایش و نمایشگاه، واگذاری تمام پروژه‏های بخش اکتشاف به بخش خصوصی است که با جدیت پیگیری می‏شود.

معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اظهار کرد: کارهای بزرگ اکتشاف در معادن نیازمند سرمایه‏های کلان است و تنها بخش خصوصی می‏تواند این کار را انجام دهد؛ بنابراین باید آنان را برای سرمایه‏گذاری در این بخش تشویق کنیم.

انتهای پیام/2568/غ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول