اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازرس اتحادیه صادرکنندگان طلا و جواهر کشور:

سنگ معادن قم و ساوه در اختیار هنرمندان دماوندی

خبرگزاری فارس: بازرس اتحادیه صادرکنندگان طلا و جواهر کشور از قرار دادن سنگ‏های «راف» معادن «عقیق» قم و «جاسبر» ساوه در اختیار هنرمندان دماوندی خبر داد.

سنگ معادن قم و ساوه در اختیار هنرمندان دماوندی

سعدالله به‏منش امروز در گفت‌‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: این سنگ‏ها برای دوره‌‏های عملی کار‏آموزی جواهر‏سازی استفاده می‏شوند.

وی از آغاز دوره عملی ساخت جواهر‏سازی در سالن فنی و حرفه‏ای واقع در فاز چهار پردیس خبر داد و افزود: دوره تئوری این کلاس در رودهن انجام شد که البته با ممانعت برخی مسئولان امر، قادر به ادامه این ادوار در منطقه نبودیم.

به‏منش اضافه کرد: از این رو، در نشستی با سازمان فنی و حرفه‏ای و برخی مسئولان شرق استان تهران مقرر شد تا این سالن بعد از آماده‌‏سازی در اختیار اتحادیه قرار گیرد تا دوره‌‏های عملی در آن برگزار شود.

بازرس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‏های قیمتی کشور، دلیل برگزار نشدن دوره تئوری در رودهن را ناشی از مشکلات بین برخی مسئولان و بروز بعضی کوتاهی‏‌ها اعلام کرد.

وی درباره ایجاد فاصله بین دوره‌‏های عملی و تئوری در فراموشی آموخته‏‌های کارآموزان خاطرنشان کرد: دوره‏‌های تئوری مقدماتی برای آشنایی کارآموزان با این صنعت بود و کوتاهی‏‌ها از سوی این اتحادیه نبوده است.

به‏منش اضافه کرد: این مسئولان با هماهنگ نشدن با اتحادیه، برنامه‏‌های این دوره‌‏ها را از جمله در دانشگاه علمی و کاربردی رودهن لغو کرده و مانع ادامه ‏شدند.

بازرس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‏های قیمتی کشور از آموزش 70 کارآموز در شیراز خبر داد و افزود: این هنرمندان بعد از فارغ‏التحصیلی قادر به آموزش چندین هزار نفر دیگر هستند.

وی خاطرنشان کرد: این اتحادیه برنامه آموزش جواهر‏سازی را در نقاط دیگری از جمله همدان و کرمانشاه نیز در نظر گرفته است.

انتهای پیام/67009/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول