اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه فجر صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از 4 طرح استخر ذخیره آب در نهاوند

خبرگزاری فارس: مسئول تسهیلات بانکی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت:‌ چهار طرح استخر ذخیره آب در شهرستان نهاوند در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از 4 طرح استخر ذخیره آب در نهاوند

رضا رضوان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: چهار طرح استخر ذخیره آب در شهرستان نهاوند در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: این استخرها در روستای گنبد کبود، لیلا یادگار و دو استخر ذخیره آب نیز در روستای وهمان این شهرستان افتتاح می‌شود.

مسئول تسهیلات بانکی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان با بیان اینکه اعتبارات مورد نیاز چهار طرح استخر ذخیره آب در شهرستان نهاوند از محل کمک‌های فنی و اعتباری تأمین می‌شود، تصریح کرد: این طرح‌ها به صورت مشارکتی توسط  اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان و روستاییان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در اجرای طرح‌ها بیان داشت: اعتبارات طرح‌ها از طریق اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در اختیار بانک کشاورزی قرار داده می‌شود تا با معرفی متقاضیان به بانک‌ها بتوانند از تسهیلات بانکی برای اجرای طرح‌ها استفاده کنند.

رضوان در ادامه سخنانش عنوان کرد: چهار طرح استخر ذخیره آب در شهرستان نهاوند با اعتبار 804 میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد و حجم کل استخرها نیز 5 هزار مترمکعب است.

وی با اشاره به طرح‌های معرفی شده از طریق اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان به بانک‌ها افزود: از ابتدای سال تاکنون 52 طرح به بانک کشاورزی معرفی شده است.

مسئول تسهیلات بانکی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان یادآور شد: طرح‌های معرفی شده به بانک از طریق اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در زمینه زراعت چوب و احداث استخر ذخیره آب بوده است.

وی با اشاره به افتتاح چهار طرح ذخیره آب در ایام‌الله دهه فجر ابراز داشت: در حال حاضر نیز در پی جذب یک میلیارد و 386 میلیون ریال از طریق 52 پرونده معرفی شده به بانک هستیم که تا پایان سال باید این اعتبار را جذب کنیم.

رضوان عنوان کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان آمادگی دارد تا متقاضیان زراعت چوب را برای دریافت تسهیلات در این زمینه به بانک معرفی کند.

وی در پایان سخنانش با اشاره به پروژه‌های مهم منابع طبیعی خاطرنشان کرد: زراعت چوب با هدف جلوگیری از تخریب و فرسایش خاک، توسعه فضای سبز و درختکاری و تأمین نیازهای چوبی با مشارکت‌های مردمی از مهم‌ترین پروژه‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به شمار می‌رود.

انتهای پیام/89006/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول