اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل خبر داد

ساماندهی 5 هزار تیم 33 نفره امدادی در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل از ساماندهی 5 هزار تیم 33 نفره امدادی در مناطق روستایی استان اردبیل خبر داد.

ساماندهی 5 هزار تیم 33 نفره امدادی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهرام غیبی عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه امداد و نجات در کوثر اظهار داشت: با شکل‌گیری این تیم‌های امدادی در شرایط ویژه و در مواقع بروز حوادث و سوانح می‌توانیم بدون اضطراب و نگرانی از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی از ساماندهی 50 هزار امدادگر در استان اردبیل خبر داد و تصریح کرد: ما در دو سال اخیر به اندازه 10 برابر سال‌های گذشته تجهیزات و امکانات از جمعیت هلال‌احمر کشور دریافت کردیم به طوریکه اغلب پایگاه‌های امداد و جاده‌ای ما به جدیدترین آمبولانس‌ها، خودروها و تجهیزات امداد و نجات مجهز شدند.

غیبی خاطرنشان کرد: در کنار این امر آموزش‌های مستمر یکی دیگر از سیاست‌گذاری‌های ما بوده است به طوری که با ارائه آموزش‌های مستمر به ویژه در زمینه بهداشتی و پزشکی سعی شد از ظرفیت نیروها در حوادث غیرمترقبه استفاده شود.

این مسئول به دایر بودن رشته امداد و نجات در دانشگاه جامع علمی – کاربردی هلال‌احمر اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته با هدف توسعه آموزش‌های آکادمیک و دانشگاهی این دانشگاه راه‌اندازی شد و شاهد حضور امدادگران و تحصیل آنها در این دانشگاه هستیم.

وی به فعالیت 18 پایگاه امداد ثابت و سیار جاده‌ای هلال‌احمر در طرح زمستانی اشاره کرد و بیان داشت: در سال‌ جاری در پایگاه‌های هلال‌احمر برای بیش از 3 هزار نفر خدمات ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل همچنین از اختصاص یک دستگاه آمبولانس به هلال‌احمر کوثر با هزینه‌ای بالغ بر 140 میلیون تومان خبر داد.

غیبی در ادامه سخنان خود از راه‌اندازی نمایندگی شرکت سوها هلال در اردبیل خبر داد و یادآور شد: همزمان با دهه فجر نمایندگی این شرکت پخش دارو در اردبیل راه‌اندازی می‌شود و مشکلات مربوط به تأمین داروهای فوریتی نیز در استان برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه مجوز ایجاد و راه‌اندازی انبار این شرکت صادر شده، گفت: این شرکت مهم‌ترین اقلام دارویی به ویژه کمیاب را تأمین می‌کند و در اختیار مردم قرار می‌دهد.

غیبی مهم‌ترین علل و انگیزه راه‌اندازی این شرکت را ارائه خدمات بی‌منت به متقاضیان و عموم مردم اعلام کرد و افزود: ما امیدواریم با راه‌اندازی این مجموعه از مراجعه به سایر مناطق با هدف تأمین دارو جلوگیری شود.

در این بازدید فرماندار کوثر نیز از اختصاص 100 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل پایگاه جاده‌ای هلال‌احمر کوثر خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم تا اردیبهشت ماه سال آینده این پایگاه که می‌تواند به حادثه‌دیدگان جاده‌های شهرستان امدادرسانی کند، به بهره‌برداری برسد.

علیرضا حسینی خاطرنشان کرد: ارتقاء سطح خدمات هلال‌احمر، احداث انبار، تجهیز امکانات، ‌آموزش مستمر کارکنان و حضور به موقع در حوادث احتمالی از جمله انتظارات ما است که امیدواریم هلال‌احمر نسبت به برآورده کردن آن کوشا باشد.

انتهای پیام/62003‌/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول