اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمعیت هلال احمر تایباد تاکید کرد

آموزش‌های امدادی دانش‌آموزی گامی موثر در کاهش تلفات حوادث

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال احمر تایباد و باخرز گفت: آموزش‌های امدادی جمعیت دانش‌آموزی گام موثری در کاهش تلفات حوادث محسوب می‌شود.

آموزش‌های امدادی دانش‌آموزی گامی موثر در کاهش تلفات حوادث

به گزارش خبرگزاری فارس از تایباد، غلامرضا صیادی عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی روسای جمعیت هلال احمر و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان تایباد اظهار کرد: دوره آموزشی پایه داوطلبی به مدت 12 ساعت برای مقطع ابتدایی و 25 ساعت برای مقاطع راهنمایی و متوسطه تا پایان سال تحصیلی برگزار می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر تایباد سازمان جوانان هلال احمر را قدیمی‌ترین تشکل در حوزه جوانان کشور با قدمت بیش از 60 سال و پشتوانه‌ای قوی برای ورود جوانان به سازمان داوطلبان و امداد جمعیت هلال احمر عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت تشکیل کانون‌های دانش‌آموزی هلال احمر در مدارس غنچه‌های هلال، دانش‌آموزی، دانشجویی، جوانان و طلاب را از جمله رده‌های مختلف سازمان جوانان هلال احمر خواند.

وی افزود: جذب و تربیت دانش‌‌آموزان به منظور آماده ساختن آنان در انجام خدمات امدادی و اجتماعی مورد نیاز جامعه به‌ویژه هنگام بروز حوادث طبیعی و غیرمترقبه، توسعه مشارکت دانش‌­آموزان در فعالیت‌های مربوط به سازمان، کمک به امر سلامت جامعه و دفاع از ارزش‌های الهی و انسانی و بسترسازی مناسب در جهت تداوم و استمرار همکاری دانش­آموزان با هلال احمر پس از فراغت از تحصیل و تقویت حس مشارکت جویی،کمک به وفاق و همدلی بین دانش‌­آموزان با اقشار مختلف جامعه مهم‌ترین اهداف تشکیل کانون‌های دانش آموزی هلال احمر محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: در همین راستا جمعیت هلال‌احمر همه ساله با برگزاری اردوهای مختلف و جشنواره مهرپویان که در بخش‌های قرآنی، سرود و امدادی برگزار می‌شود زمینه ظهور و بروز استعدادهای جوانان توانمند را فراهم می‌کند.

غلامرضا صیادی افزود: در جهت ترویج آموزه‌های خدمت داوطلبانه و نوع دوستانه و نهادینه‌سازی صلح، دوستی و مهرورزی در جامعه و فعالیت‌های عام‌المنفعه و بشر‌دوستانه و امداد و کمک‌های اولیه افراد با عضویت در رده‌های مختلف جمعیت هلال‌احمر آموزش می‌بینند به طوری که یک جوان با تقویت روحیه نوع دوستی و کمک به همنوعان و ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی با تخصص‌های علمی امدادرسانی و کمک‌های اولیه در زمان حادثه به کمک مردم آسیب‌دیده می‌شتابد.

مهدی امینی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان تایباد نیز در این جلسه با تقدیر از فعالیت‌های جمعیت هلال احمر تایباد گفت: فرهنگیان و دانش‌آموزان در راستای اهداف خیرخواهانه و بشر دوستانه این آمادگی را دارند که در هر شرایطی جمعیت هلال احمر را یاری نمایند تا این جمعیت که اکثر نیروهایش از داوطلبان هستند، در مواقع ضروری بتواند از قشر با تخصص استفاده کند.

انتهای پیام/70003/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول