اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح نوروزی در سال جاری

نوسازی ناوگان امدادی هلال احمر به ۱۰۰ درصد می‌رسد

خبرگزاری فارس: رئیس هلال احمر گفت: با اجرای طرح نوروزی در سال جاری، نوسازی ناوگان امدادی جمعیت هلال احمر کشور به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

نوسازی ناوگان امدادی هلال احمر به ۱۰۰ درصد می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ابوالحسن فقیه امروز در مراسم بهره‌برداری از سامانه ندای امداد 147 قزوین اظهار داشت: با توجه به موقعیت استان قزوین، توانمندی جمعیت هلال احمر استان بسیار اهمیت دارد که قزوین نیز از شرایط خوبی برخوردار است؛ اما انتظار می‌رود اقدامات بهتری در این استان صورت گیرد.

وی با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر در حوزه آموزش نیروهای انسانی کارآمد تصریح کرد: در بحث آموزش نیروهای انسانی کارآمد که از موضوعات حائز اهمیت در جمعیت هلال احمر به شمار می‌رود، اقدامات خوبی در زمینه آموزش‌های علمی و میدانی صورت گرفته است.

این مقام مسئول افزود: این آموزش‌ها در حال حاضر نیز ادامه دارد زیرا بهره‌مندی از نیروی انسانی چالاک و کارآمد در جمعیت هلال احمر بسیار حائز اهمیت است.

رئیس هلال احمر با اشاره به راه‌اندازی مراکز علمی کاربردی هلال احمر در سطح کشور خاطر نشان کرد: به منظور آموزش‌های علمی، مراکز علمی کاربردی هلال احمر در سطح کشور راه‌اندازی و گسترش پیدا کرده؛ به طوری که تعداد این مراکز در سطح کشور از یک مرکز به 32 مرکز افزایش یافته است.

فقیه افزود: همچنین تعداد دانشجویان از 300 نفر به 8 هزار نفر افزایش یافته است که این تعداد دانشجو در سراسر کشور به 14 هزار دانشجو می‌رسد.

به گفته وی، برگزاری دوره‌های تخصصی، ایجاد چند مرکز آموزش تخصصی و تشکیل گروه‌های ایثار در سراسر کشور از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه آموزش است.

این مقام مسئول اضافه کرد: با توجه به اینکه هدف اصلی در جمعیت هلال احمر آمادگی است باید اقداماتی که منتهی به افزایش آمادگی این نهاد می‌شود، نیز افزایش یابد.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: با تحقق این امر قطع یقین نیروهای امداد رسان سریع‌تر در صحنه حادثه حاضر شده و برای نجات افراد بهتر اقدام می‌کنند.

فقیه با اشاره به نوسازی ناوگان هلال احمر افزود: نوسازی ناوگان هلال احمر از جمله اقداماتی است که از سال 89 آغاز شده و در سال 91 برای طرح زمستانه اقلام خوبی در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد و آخرین مرحله توزیع اقلام در طرح نوروزی است که با این طرح، 100 درصد ناوگان نوسازی خواهد شد.

رئیس هلال احمر به وضعیت امداد هوایی در سطح کشور اشاره کرد و افزود: در زمینه امداد هوایی در سطح کشور تاکنون موفق شدیم چهار فروند هلیکوپتر جدید و پیشرفته خریداری کرده و وارد ناوگان امداد جمعیت هلال احمر کشور کنیم.

وی اضافه کرد: این تعداد هلیکوپتر در حال حاضر مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند و در نظر داریم در آینده نزدیک این ناوگان افزایش یابد.

این مقام مسئول با اشاره به تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات به آمبولانس اظهار داشت: با توجه به اینکه ایران کشوری حادثه‌خیر و آسیب‌پذیر است، همواره نیاز به آمبولانس وجود دارد و از این رو برنامه جمعیت هلال احمر این است که هر پایگاهی که افتتاح می‌شود یک دستگاه آمبولانس و ست نجات تحویل آن داده شود.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر به نسبت تعداد پایگاه‌های امداد و نجات در کشور در بحث آمبولانس کمبودی وجود ندارد اما با توجه به اینکه به تعداد پایگاه‌های بیشتری در سطح کشور نیاز است، بنابراین پس از راه‌اندازی این پایگاه‌ها، قطع یقین تمام آن‌ها نیز مجهز به آمبولانس خواهند شد.

فقیه در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر شامل 310 پایگاه ثابت در سراسر کشور است، خاطر نشان کرد: برای طرح امداد و نجات زمستانه و طرح نوروزی تعداد این پایگاه‌ها افزایش می‌یابد و با توجه به پایگاه‌های سیار این تعداد به بیش از یک هزار پایگاه می‌رسد.

انتهای پیام/77003/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول