اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اردبیل:

آموزش حقوق شهروندی از دوران کودکی / شهرداری به شهروند حافظ قانون نیاز دارد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: رعایت حقوق شهروندی باید از دوران کودکی و خردسالی آموزش داده شده و با آگاهی به این موضوع نسل‌های آینده پرورش یابند.

آموزش حقوق شهروندی از دوران کودکی / شهرداری به شهروند حافظ قانون نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری عصر امروز در مراسم تفاهمنامه منعقده شورای شهر، شهرداری و آموزش و پرورش از صدور حکم شهرداران مدارس در اردبیل اظهار داشت: ما امروز بیشترین آسیب‌ها را از عدم آشنایی شهروندان با اصول و حقوق شهرنشینی و مراعات حق و حقوق لازم در این زمینه می‌بینیم به طوریکه این ناآشنایی هزینه‌های هنگفتی را نیز به دوش شهرداری می‌گذارد.

وی تصریح کرد: اگر خانواده‌ها، معلمان و مربیان مدام به فرزندان خود گوشزد کنند که شهر نمونه کوچکی از خانه و محل زندگی آنها است که در حفظ و صیانت از آن باید بکوشند دیگر شاهد ریختن حتی یک ذره زباله در معابر عمومی و سطح شهر نمی‌باشیم و در کنار آن سایر حقوق و مقررات شهرنشینی رعایت می‌شود.

سرداری مدرسه و خانه را دو رکن اساسی در تربیت نسل آینده برشمرد و خاطر نشان کرد: ما اگر در این دوران سرمایه‌گذاری نکنیم در سال‌های بعد و ایام سپری شده قدرت و توان را نخواهیم داشت که کاری انجام داده و عملکردی را داشته باشیم.

این مسئول اضافه کرد: راه‌اندازی مجموعه‌های خودجوش با عنوان شهرداران مدارس می‌تواند زمینه‌ای مساعد در آشنایی نسل آینده با حقوق شهروندی و رفع مشکلات مختلف در این حوزه باشد که راه حل این مسئله نیز توجه به آموزش‌های بنیادین است که باید از سن کم در درون خانواده‌ها شروع شده و در آموزش و پرورش به مرحله اجرا گذاشته شود.

وی آثار مثبت گرایش به این موضوع و دوری از هرگونه بی‌برنامگی در حوزه عمران شهری را یادآور شد و بیان کرد: فرهنگ شهرنشینی در بسیاری از کشورهای پیشرفته مورد توجه تمام گروه‌ها و اقشار است که این خود به رعایت حقوق شهروندی، آرامش بیشتر و همدلی مضاعف کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای شهر اردبیل یادآور شد: شورای شهر در دور سوم با همراهی شهرداری تمام توانش را به کار گرفته تا شایسته‌ترین خدمات را به شهروندان در حوزه‌های مختلف ارائه دهد به طوریکه امسال در یک وسعت عظیم کارهای عمرانی شهری به ویژه آسفالت‌ریزی با هدف جلب رضایت مردم صورت گرفت.

سرداری به مصوبات قانونی شورا و اجرا شدن آن توسط شهرداری اعم از برنامه‌های یک ساله و پنج ساله اشاره کرد و ادامه داد: در یک برنامه مدون پنج ساله چندی پیش سند چشم‌انداز توسعه شهری اردبیل تقدیم شورا شد و شورا نیز بعد از برگزاری جلسات و نشست‌های مختلف آن را تصویب کرد و برای اجرا در اختیار شهرداری قرار داد تا به صورت سالانه و در بودجه مصوب لحاظ شده و مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/62004‌/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول