اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار نوشهر:

هرس درختان نارنج در نوشهر علمی است / شهروندان نگران نباشند

خبرگزاری فارس: در پی هرس درختان محدوده پیاده‌روی مقابل شهرداری نوشهر، عده‌ای از شهروندان نوشهری از این اقدام ابراز نگرانی کرده و به دنبال پاسخی برای آن بودند که شهردار این شهر گفت: این کار کاملاً علمی بود.

هرس درختان نارنج در نوشهر علمی است / شهروندان نگران نباشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از نوشهر، در پی هرس درختان محدوده پیاده‌روی مقابل شهرداری نوشهر، عده‌ای از شهروندان نوشهری از این اقدام ابراز نگرانی کرده و به دنبال پاسخی برای آن بودند.

علی امانی شهردار نوشهر در گفت‌و‍‌‌گو با خبرنگار فارس در نوشهر گفت: حدود دو سال قبل درختان نارنج واقع در خیابان سعدی نوشهر را هرس کردیم در حالی‌که در طول 12 سال گذشته به این درختان نارنج رسیدگی لازم و مطلوب نشده بود.

شهردار نوشهر افزود: حتی با وجودی که سه سال قبل از انجام هرس کود داده شد و مراقبت هم از آن‌ها انجام شد اگر چه در سطح درختان شاخ و برگ خوبی به‌وجود آمد اما در عمق آن شاخ و برگ‌های خشک و آفت‌زده همچنان وجود داشت.

وی تصریح کرد: تصمیم گرفته شد تا این درختان هرس شوند که پس از انجام این کار و مراقبت‌های پس از آن، اکنون شاهد درختانی بسیار شاداب و باطراوت هستیم که چشم هر بیننده‌ای را نوازش می‌‌کند.

این مسئول با بیان این‌که تمامی این هرس‌ها کاملاً اصولی و علمی انجام می‌شود، عنوان کرد: اکنون تاج درختان هرس می‌شود و سپس در زمان مناسب کودهای اوره و فسفات پای درختان ریخته می‌شود تا این‌که در اردیبهشت ماه شاهد درختانی بسیار سرحال، شاداب، سر سبز و باطراوت‌تر باشیم و دیگر خبری از درختان نارنج با حالتی بیمارگونه و آفت‌زده نیستیم.

شهردار نوشهر خاطر نشان کرد: درختان نارنج در محدوده مصلای نوشهر هم شرایط مناسبی ندارند و دیگر با سم‌پاشی نمی‌توان مشکل را حل کرد و بنابراین درختان این مسیر نیز با یک اقدام علمی، مطالعاتی و کار کارشناسی هرس و مراقبت‌های بعدی از آن‌ها انجام خواهد شد و به یاری خدا طی ماه‌های آینده شاهد درختانی بسیار سرسبز و با طراوت خواهیم بود.

وی درباره نگرانی شهروندان از هرس درختان اظهار داشت: شهروندان نوشهری به هیچ وجه نگران نباشند چرا که شهرداری هزینه می‌کند تا فضای سبز شهری بسیار زیبایی ایجاد کند و بنابراین همه این هرس‌هایی که انجام می‌شود کاملاً علمی و اصولی و با کار مطالعاتی انجام می‌شود و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

انتهای‌پیام/86019/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول