اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر نیرو:

هر ماه یک سد در کشور افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر نیرو گفت: در راستای افتتاح 60 سد در کشور در برنامه پنجم توسعه، هر ماه یک سد در کشور افتتاح می‌شود.

هر ماه یک سد در کشور افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد حاج‌رسولی‌ها ظهر امروز در مراسم افتتاح آغاز عملیات اجرایی و مبادله موافقت‌نامه و ضمانت‌نامه طرح‌های بهره‌مند از تسهیلات بانک توسعه اسلامی در هتل پردیسان، اظهار کرد: 75 درصد از کشور مناطق خشک، نیمه خشک و فرا خشک است و حدود 25 درصد را مناطق تجدیدناپذیر تشکیل داده است.

وی ادامه داد: ایران در 5 سال پیاپی با مشکل خشکسالی مواجه است و روانه آب‌های کشور کمتر از 40 درصد تخمین زده شده است.

حاج‌رسولی‌ها بیان کرد: در کشور حدود یکصد و 42 سد مخزنی با حجم بالغ بر 50 هزار متر مکعب وجود دارد و همچنین یکصد و 14 سد با حجم 26 میلیارد متر مکعب در حال اجرا است.در حال حاضر مطالعات یکصد و 57 سد در کشور در حال انجام است که تاکنون 54 پروژه به مرحله دوم مطالعاتی خود راه پیدا کرده است.

مشاور وزیر نیرو خاطر نشان کرد: بزرگترین سد بتنی جهان به ارتفاع 330 متر در حال اجرا است که مقدمات ارائه پروژه به پیمانکار را طی می‌کند.

حاج‌رسولی‌ها اظهار کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که در پروژه‌های سدسازی از اهمیت بالایی برخوردار است تسریع در طرح‌های سدسازی کشور در برنامه‌ پنجم‌ توسعه بوده که یک گام بزرگ در این راستا افتتاح 60 سد در این برنامه است.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته و هدف‌گذاری انجام شده در راستای افتتاح 60 سد در برنامه پنجم توسعه، هر ماه یک سد جدید در کشور افتتاح می‌شود.

مشاور وزیر نیرو خاطر نشان کرد: افتتاح سدبار نیشابور که یکی از سدهای بزرگ کشور محسوب می‌شود و 2 سد دیگر تا پایان سال‌جاری در خراسان‌رضوی نشان از پیش‌روی پروژه‌های سدسازی در کشور دارد.

حاج‌رسولی‌ها اظهار کرد: 7 طرح سد و شبکه آبیاری با مبلغ یکصد و 94 میلیارد یورو ساخته شده با همکاری بانک توسعه اسلامی پایان یافته است که 2 طرح آن امروز افتتاح شده است.

انتهای پیام/70018/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول