اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اسدآباد خبر داد

پرداخت تنها 398 میلیون تومان به دهیاری‌های اسدآباد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: امسال تنها 398 میلیون تومان اعتبار به حساب دهیاری‌های شهرستان اسدآباد واریز شده است.

پرداخت تنها 398 میلیون تومان به دهیاری‌های اسدآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، مصطفی آزادبخت پیش از ظهر امروز در نشست مشورتی دهیاران شهرستان اسدآباد با بیان اینکه پارسال کل اعتبارات دهیاری‌های بخش مرکزی و پیرسلمان شهرستان اسدآباد 600 میلیون تومان بوده است، اظهار داشت: امسال تاکنون تنها 398 میلیون تومان اعتبار به حساب دهیاری‌های این شهرستان واریز شده که این میزان اعتبارات نسبت به مدت مشابه پارسال کم است.

وی با اشاره به اینکه 55 دهیاری در سطح بخش مرکزی و پیرسلمان فعال است، گفت: 44 درصد از کل جمعیت شهرستان را  روستاها تشکیل می‌دهند که 51 هزار نفر جمعیت را شامل می‌شود.

فرماندار شهرستان اسدآباد اضافه کرد: در حال حاضر دو شرکت تعاونی در بخش پیرسلمان و مرکزی شهرستان اسدآباد فعالیت دارند.

وی در ادامه دهیاران را حلقه بین روستائیان و دولت خواند و افزود: مسلماً برای آبادانی روستاها و حل مشکلات روستائیان برگزاری چنین جلساتی تأثیرگذار است چرا که دهیاران می‌توانند با نیازسنجی و ارائه خواسته‌های مردم دولتمردان را در رسیدن به اهداف نظام کمک کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استان همدان نیز با بیان اینکه یک هزار و 75 روستا در سطح استان همدان وجود دارد، اظهار داشت: 88 درصد از روستاهای استان زیر پوشش دهیاری‌ها هستند.

کیوان کاظمی‌مستقیم با اشاره به اینکه امسال 3 میلیارد و 100 میلیون تومان از محل اعتبارات سازمان شهرداری‌ها و 5.5 میلیون تومان از محل درآمد دارائی‌ها بین دهیاری‌های استان توزیع شده است، تصریح کرد: 97 درصد از دهیاری‌های فعال دارای شناسه هستند.

وی با اشاره به چندمنظوره بودن دستگاه‌های خریداری شده برای دهیاری‌ها، گفت: در شهرستان اسدآباد 25 دستگاه برای دهیاری‌ها خریداری شده که می‌توانند برای حمل و دفع زباله به صورت چندمنظوره استفاده کنند.

دبیر دهیاری‌های شهرستان اسدآباد نیز عدم امنیت شغلی و اعتبارات لازم برای تأمین حقوق و بیمه، بیمه تکمیلی دهیاران، ایجاد رشته تحصیلی مدیریت روستایی برای ادامه تحصیل دهیاران، حفظ شأن و شخصیت اجتماعی و حقوقی دهیار و همکاری مدیران با آنان، اجازه خرید و فروش ماشین‌آلات توسط دهیاران را از مهم‌ترین مشکلات و خواسته‌های دهیاران برشمرد.

الیاس شیری با بیان اینکه با توجه کمبود اعتبارات تعدادی از دهیاری‌ها دهیاران از اعتبارات عمرانی برای برداشت حقوق استفاده می‌کنند، گفت: متأسفانه برخی دهیاران شش ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند که می‌طلبد این مهم چاره‌اندیشی شود.

انتهای پیام/89008/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول