اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد مسکن اسدآباد:

86 درصد جمعیت روستایی اسدآباد از طرح هادی برخوردارند

خبرگزاری فارس: مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اسدآباد گفت: از ابتدای اجرای طرح هادی تاکنون 86 درصد از جمعیت روستایی شهرستان اسدآباد از این طرح برخوردارند.

86 درصد جمعیت روستایی اسدآباد از طرح هادی برخوردارند

محمدکرم معصومی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسدآباد، با بیان اینکه از ابتدای اجرای هادی تاکنون از 99 روستای شهرستان اسدآباد 32 روستا از نعمت طرح هادی بهره‌مند شدند، اظهار داشت: از مجموع 53 هزار و 924 نفر جمعیت کل روستایی 38 هزار و 530 نفر از نعمت اجرای طرح هادی برخوردارند که 86 درصد روستاهای شهرستان را شامل می‌شود.

وی از بهره‌برداری طرح بهسازی روستای قره‌بلاغ خبر داد و افزود: بهسازی در این روستا بدون تخریب و عقب‌نشینی است که تنها 785 متر جداره‌سازی و 2 هزار و 126 متر مربع کف‌سازی صورت گرفته است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اسدآباد اضافه کرد: برای اجرای این طرح 100 میلیون تومان هزینه شده است.

معصومی با بیان اینکه پارسال در 14 روستا عملیات اجرای طرح بهسازی شامل جداره‌سازی، پیاده‌روسازی و آسفالت اجرا شده است، افزود: برای اجرای این طرح‌ها اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان صرف شده است.

وی با اشاره به مصوبه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان مبنی بر بهسازی 9 روستا با اعتباری بالغ بر 900 میلیون تومان، تصریح کرد: در صورت اختصاص اعتبارات عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اسدآباد با بیان اینکه از مجموع 11 هزار واحد روستایی 5 هزار و 700 واحد بی‌دوام و کم‌‌دوام هستند، خاطرنشان کرد: تاکنون از این تعداد واحد سه واحد مسکونی مقاوم‌سازی و مابقی در صورت استقبال، پیگیری مردم و مساعدت بانک‌های عامل در برنامه پنجم مقاوم‌سازی خواهد شد.

وی سهمیه تسهیلات مقاوم‌سازی شهرستان اسدآباد را 400 فقره خواند و گفت: از این تاکنون 266 فقره متقاضی وام مقاوم‌سازی هستند که به بانک عامل معرفی شده‌اند.

معصومی صدور سند مالکیت روستایی را به عنوان یکی از اقدامات و فعالیت‌های بنیاد مسکن دانست و گفت: از مجموع 88 روستا 20 خانوار شهرستان تاکنون 65 روستا مشمول طرح صدور سند مالکیت شدند.

وی با اشاره به برخورداری 74 درصد روستاها 20 خانوار این شهرستان از سند مالکیت روستایی یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون از 65 روستای مشمول طرح سنددار کردن خانه‌های روستایی 230 جلد سند مالکیت به روستائیان داده شده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اسدآباد در پایان بر تبلیغات و اطلاع‌رسانی از طریق دهیاران، شوراهای اسلامی و اصحاب رسانه در زمینه مقاوم‌سازی، اجرای طرح هادی و عقب‌نشینی برخی منازل برای بهسازی، حفاظت و نگهداری از پروژه‌های در دست اجرا تأکید کرد.

انتهای پیام/89008/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول