اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌رضوی:

5 میلیون مترمکعب آب سد بار نیشابور صرف صنعت می‌شود

خبرگزاری فارس: قائم مقام مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌رضوی گفت: پنج میلیون مترمکعب از مجموع 12 میلیون مترمکعب آب سد بار برای مصارف صنعتی به‌ویژه مجتمع فولاد خراسان اختصاص می‌یابد.

5 میلیون مترمکعب آب سد بار نیشابور صرف صنعت می‌شود

به گزارش خبرنگار فارس از نیشابور، علی توحیدی‌فر در مراسم آغاز آبگیری سد بار نیشابور، افزود: باقی منابع سد مذکور صرف تامین آب شرب مردم نیشابور، فیروزه و اراضی کشاورزی پایین سد می‌شود.

وی اظهار داشت: البته هنوز شبکه انتقال آب وجود ندارد ولی در دست اقدام است.مردم منطقه، نمایندگان مجلس، مسئولان ارشد شهرستان، بانک توسعه اسلامی و حتی دستگاه قضایی دست به دست هم دادند تا این سد به این نقطه برسد.

این مقام مسئول آب استان، یادآور شد: معمولا سدها روی دهانه رودخانه‌ها ساخته می‌شوند ولی این سد روی بستر رودخانه‌ ایجاد شده است.

توحیدی‌فر درباره تاریخچه سد بار، توضیح داد: مطالعات سد بار به قبل از انقلاب اسلامی بر می‌گردد؛ بعد از انقلاب، مطالعات بلغاری‌ها و شرکت مهاب قدس این بود که آب‌رفت زیادی برداشت شود و لذا حجم عملیات و هزینه آن بسیار سنگین بود و توجیه اقتصادی نداشت؛ همچنین بخش عمده‌ای از زمین‌های کشاورزی زیر آب می‌رفت و در نتیجه مطالعات دیگری آغاز شد تا مشکلات قبلی را نداشته باشد که هم برای مردم منطقه مناسب‌تر و هم هزینه کمتری داشته باشد.

انتهای پیام/70005/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول