اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران:

کانون‌های مساجد مازندران به 800 کانون می‌رسد

خبرگزاری فارس: مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران گفت: در حال حاضر 550 کانون فرهنگی مساجد در سطح مازندران راه‌اندازی شده و ما نیز تلاش می‌کنیم این تعداد را تا پایان سال به 800 کانون فرهنگی برسانیم.

کانون‌های مساجد مازندران به 800 کانون می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، محمد فوقی پیش‌ از ظهر امروز در جمع مدیر مسئولان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این شهرستان در مسجد امام‌ سجاد (ع) بلوار سجادیه گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یکی از مراکز قدرتمند در زمان جنگ نرم دشمن است تا با فعالیت خود نقشه‌های شوم اجانب را نقش بر آب کنند.

وی افزود: باید جوانان و نوجوانان برای در امان ماندن از شر دشمنان به مساجد روی آورند چرا که به فرموده امام امت، مساجد سنگر هستند و باید همیشه سنگرها را پرشور و قدرتمند حفظ کنیم.

فوقی با اشاره به یکی از اهداف براندازی در جنگ نرم دشمنان گفت: قطع کردن رابطه مردم با مساجد یکی از مهم‌ترین طراحی‌های دشمن است تا فعالیت و روی آوری به آن را از کار بیندازند چرا که دشمن به شدت از مساجد می‌ترسد و می‌داند که پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی ما از مساجد شکل گرفت.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران تصریح کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه که مجلس شورای اسلامی تصویب کرد باید یک چهارم مساجد در سطح کشور دارای کانون فرهنگی مساجد باشند.

فوقی ادامه داد: با توجه به این‌که 4 هزار و 105 مسجد در مازندران داریم تا پایان برنامه توسعه باید یک‌هزار مسجد دارای کانون فرهنگی باشند البته در حال حاضر 550 کانون در سطح مازندران راه‌اندازی شده و تلاش داریم این تعداد را تا پایان سال به 800 کانون فرهنگی برسانیم.

این مسئول با اعلام این‌که آمل یکی از شهرهای شاخص مازندران در دارا بودن کانون‌های فرهنگی مساجد است، اظهار داشت: این فعالیت به خاطر وجود روحانیون فعال و پرکار است، آمل، بابل، قائمشهر و ساری به خاطر دارا بودن روحانیون فعال از کانون‌های پرکاری بهره می‌برند ولی شهرهای غرب مازندران چون روحانی ثابت در مساجد ندارند، مشکل راه‌اندازی کانون داریم.

فوقی عنوان کرد: باید اداره‌های مرتبط با امورات مساجد با ایجاد رایزنی‌هایی بتوانند روحانیون قوی را از شهرهای قم و مشهد به مساجد هدایت کنند چرا که مردم در مساجد با آموزه‌های دینی آشنا می‌شوند و باید در این برهه از زمان مساجد بیشتر تقویت شوند.

وی با اشاره به کانون‌های فعال مساجد در آمل گفت: در این شهرستان 73 کانون فرهنگی و هنری مساجد فعالیت دارند که چهار کانون در حال سپری کردن مراحل کسب مجوز برای فعالیت هستند.

فوقی در مورد برنامه‌های دهه فجر یادآور شد: برای کانون‌های فرهنگی و هنری، مساجدی که در این ایام برنامه داشته باشند برای آن‌ها حداقل مبلغ یک میلیون و 500 هزار ریال با ارایه برنامه اعتبار در نظر گرفته می‌شود همچنین برای کانون‌هایی که برنامه‌های ویژه دارند نیز اعتبارات خاصی لحاظ می‌شود.

انتهای‌پیام/86012/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول