اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس پس از بازی‌ برخی در بازار شن و ماسه بررسی می‌کند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ساماندهی رود بشار عقب‌نشینی کرده است؟

خبرگزاری فارس: بعد از پیگیری‌های استاندار کنونی کهگیلویه و بویراحمد در مورد پاکسازی ساحل رود بشار از کارخانه‌های شن و ماسه و مقاومت‌ها و فشارهای زیاد این سؤال در اذهان عمومی است که آیا وی از ساماندهی رود بشار عقب‌نشینی کرده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ساماندهی رود بشار عقب‌نشینی کرده است؟

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین صابری بعد از ظهر امروز و بعد از پایان تجمع مردمی برای تعیین تکلیف اراضی منطقه سرنجل‌کل یاسوج با حضور در جمع خبرنگاران ضمن تشریح اقدامات خود در شنیدن و پاسخگویی به معترضان به موضوع دیگری اشاره کرد و اظهار داشت: به هیچ عنوان از پیگیری‌های خود در نجات رودخانه بشار و تخریب‌های منابع ملی کوتاه نمی‌آیم و کسی در این ارتباط شکی به خود راه ندهد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رسانه‌ها تاکنون در بسیاری از مسائل کمک‌کار من و همه مدیران بوده‌اند، به موضوع افشا و اطلاع‌رسانی خبرنگاران در روزهای نخست حضور خود در این استان اشاره کرد و گفت: همواره این را گفتم که از طریق رسانه‌ها به وجود این معضل در رودخانه بشار پی بردم و بعد از آن با همه وجود برای نجات رودخانه بشار از چنگ آلودگی‌ها و تخریب‌ها تلاش کردم.

وی تأکید کرد: اکنون نیز از رسانه‌ها می‌خواهم که پشتیبانی خود را از این موضوع قطع نکنند و همه مسئولان حتی استاندار را نیز به سؤال و چالش بکشانند.

صابری با رد برخی ادعاها در مورد اثرات تعطیلی کارخانه‌های مستقر در ساحل رودخانه بشار بر کمبود شن و ماسه در این استان ادامه داد: اصلا چنین چیزی وجود ندارد و شن و ماسه به وفور یافت می‌شود.

صابری اقدام برخی افراد در انبار شن و ماسه و عدم ورود آن‌ها به بازار را نوعی بازی خواند و گفت: این افراد مطمئن باشند که من به هیچ عنوان کوتاه‌بیا نیستم.

انتخابات بهانه‌ای برای عقب‌نشینی از پروسه نجات رودخانه بشار نیست

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این افراد به خیال خود قصد دارند مقاومت کنند تا بلکه به بهانه انتخابات و مشغله‌های این ایام حاشیه امنی پیدا کنند و از پیگیری‌ها در امان باشند ولی مطمئن باشند که به قیمت جانم جلوی دست‌درازی به منابع ملی و سرمایه‌های مردم و نظام را می‌گیرم.

 

تصویری از ساحل رودخانه بشار یاسوج

 

وی تصریح کرد: اصلا مگر من اختیار این را دارم که عقب‌نشینی کنم و اجازه تخریب رودخانه بشار را بدهم؟ رودخانه بشار ارث پدری من نیست که بخواهم بر سر آن معامله کنم، این رود سرمایه مردم است و من هم موظف هستم که حقوق مردم را به آن‌ها بازگردانم و اجازه تضییع حقوق آن‌ها را هم ندهم.

مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش با انتقاد از برخی فشارها به ویژه فشارهایی که از سوی مدیران وارد می‌شود، عنوان کرد: به همه این مدیران گفتم اگر یک بار دیگر در مورد رودخانه بشار و یا هر موضوع این‌چنینی از کلمه "نکن" استفاده کنید از کار برکنارتان می‌کنم.

وی با ابراز تأسف ادامه داد: مدیری که 30 سال است در این استان زندگی می‌کند هنوز یک‌بار به خود اجازه نداده از رودخانه بشار دیدن کند و ببیند چه مشکلاتی دارد حالا امروز فقط بلد است که آیه یأس بخواند.

طرح جدید استاندار در ساحل رودخانه بشار

صابری افزود: آدم حیفش می‌آید از این رودخانه زیبا بهره‌ای نبرد، ولی تحملش سخت است رودخانه‌ای به این قشنگی را در جلوی چشمانمان نابود کنند.

وی از لذت‌بخش شدن و مفرح شدن فضای ساحلی این رودخانه خبر داد و خاطرنشان کرد: با برداشته شدن پای کارخانه‌های شن و ماسه از گلوی رودخانه بشار، این رودخانه نفس راحتی کشید و اکنون آدم لذت می‌برد در کنار این ساحل قدمی بزند.

وی از اقدام بعدی خود در این خصوص پرده برداشت و گفت: بنا دارم تا ساحل رودخانه بشار را تسطیح کنم و فضایی دلربا و نشاط ‌انگیز را مهیا تا مردم در کنار رودخانه بشار بساطی پهن کنند و از این موهبت الهی لذت ببرند.

انتهای پیام/82005/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول