اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حاشیه شورای سلامت کهگیلویه و بویراحمد عنوان شد

برتری بهداشتی آب به نان در کهگیلویه و بویراحمد/ 80 نانوایی غیر بهداشتی در گچساران

خبرگزاری فارس: در نشست شورای سلامت کهگیلویه و بویراحمد موضوعات مختلفی عنوان شد از جمله این‌که 80 نانوایی گچساران غیر بهداشتی بوده و 97 درصد آب شرب کهگیلویه و بویراحمد بهداشتی است.

برتری بهداشتی آب به نان در کهگیلویه و بویراحمد/ 80 نانوایی غیر بهداشتی در گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، همواره در نشست‌ها و جلسات اداری مسائلی در میان اعضای جلسه رد و بدل می‌شود که اگر چه در متن نبوده ولی حاوی نکات قابل تأملی هستند.

نشست شورای سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد امروز با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، دو معاون سیاسی و عمرانی وی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، محیط زیست، آب و فاضلاب شهری و روستایی و دیگر اعضای این شورا در سالن شماره دو استانداری حاشیه‌هایی را به دنبال داشت.

بعد از گذشت نیم ساعت از این نشست، استاندار کهگیلویه و بویراحمد با نگاهی به چهره اعضای حاضر در نشست، صحبت یکی از مدیران را قطع کرد و گفت: در میان جمع مهمانی حضور دارد که علت حضورش در این نشست برایم جای سؤال است. «اشاره استاندار به حضور فرماندار بهمئی در این نشست بود که وقتی دستور کار چهارم شورای سلامت را در خصوص بررسی وضعیت بهداشت در شهرستان بهمئی را خواند، گفت: حالا علت حضور فرماندار بهمئی را در این نشست فهمیدم».

این نشست به مانند بسیاری از نشست‌هایی که در سالن شماره دو استانداری برگزار می‌شود با کمبود صندلی برای نشستن برخی اعضا مواجه بود.

صابری در این نشست گفت: در هر بازدیدی که به اتفاق مدیر مربوطه دارم قبل از آن یا بعد از آن خودم به تنهایی بازدید دارم و در مورد مجموعه زمین فوتبال ساحلی مربوط به دانشگاه علوم پزشکی نیز این کار را انجام دادم که متأسفانه در بازدید سرزده انبوهی از سرنگ‌های آلوده را در محیط زیر بیمارستان امام سجاد (ع) مشاهده کردم که اگر این فضا ساماندهی نشود مشکل‌زا می‌شود.

اظهار نظر یکی از اعضای شورای سلامت در مورد واردات گندم و تکنولوژی ایرانی و خارجی نگهداری و اختلاط گندم در سیلوها و واکنش استاندار کهگیلویه و بویراحمد از دیگر حواشی این نشست بود که صابری خطاب به این مدیر و البته به شوخی گفت: ‌اگر آمریکا چند مبلغ این ‌گونه‌ای داشته باشد مشکلی برای تبلیغات روانی علیه ما ندارد.

صابری وابسته بودن کشور به خارج در بحث نان و گندم را کذب و تبلیغات روانی مورد نظر دشمن خواند.

مسئول ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه‌ این نشست به کیفیت بالای نان در برخی استان‌های دیگر اشاره کرد و گفت: از محل زندگی‌ام در هر فرصتی برایم از این نان‌ها می‌فرستند که هم کیفیت بسیار خوبی دارند و هم تا دو ماه قابل استفاده هستند.

* از 84 نانوایی موجود در گچساران تنها 4 نانوایی بهداشتی هستند

صابری بیان کرد: فردی را در ولایت خودمان می‌شناسم که حاضر است یک دستگاه پخت نان را رایگان به این استان بدهد و فقط مابالتفاوت صرفه‌جویی استفاده از این دستگاه را می‌خواهد که این نشان از آن دارد که می‌شود در مصرف آرد تا حد 30 درصد صرفه‌جویی کرد.

اعلام تنها چهار نانوایی بهداشتی از مجموع 84 نانوایی موجود در شهر گچساران نیز از دیگر حواشی نشست شورای سلامت بود که از سوی سید حسام‌الدین نبوی‌زاده مطرح شد و گفت: گچساران از این حیث بسیار عقب است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گزارشی از آردهای استفاده شده در نانوایی‌های این استان ارائه داد و گفت:‌ متأسفانه به اشتباه رغبت به سوی استفاده از آرد سفید است، صابری گفت: گویا رنگ سفید همه جا برتر است.

*متولیان سلامت از سیاسیونی چون من دغدغه بیشتری برای سلامت مردم داشته باشند

مدیرعامل آبفای شهری نیز در  حاشیه این نشست گفت: جناب استاندار اگر دستور نمی‌دادید برخی در ساحل رودخانه بشار توالت احداث می‌کردند و نگرانی ما از این حیث بود که استاندار در جواب صادق‌پور گفت: امیدوارم متولیان سلامت از سیاسیونی چون من دغدغه بیشتری در مورد سلامت مردم داشته باشند.

مزاح استاندار کهگیلویه و بویراحمد با محمدظاهر سیاوش، فرماندار شهرستان بهمئی از دیگر حواشی این نشست بود آنجا که صابری گفت: دستور کار مربوط به فرماندار بهمئی را زودتر مطرح کنید که وی زودتر برود و به افطارش برسد چون می‌ترسم تا غروب یاسوج بماند.

صابری در حاشیه این نشست، سهمیه‌بندی بنزین را یکی از الطاف خداوند خواند.

صابری همچنین به فرماندار بهمئی گفت:‌ با مدیرانی که شورای سلامت و حیات مردم را جدی نمی‌گیرند فراتر از گوشزد و تذکر عادی برخورد کنید.

* آمارهایی که برای نخستین بار منتشر شدند

وقتی سید حسام‌الدین نبوی‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در حال ارائه گزارش از وضعیت سلامت در این استان بود، استاندار خطاب به وی گفت: وقتی از گزارش شاخص‌های عدالت در سلامت به سرعت گذشتی یعنی در این زمینه احتمالا کاری انجام ندادید که نبوی‌زاده این بحث را تخصصی خواند و بعد از آن گزارش مبسوطی را به همراه آمارهایی که برای نخستین بار منتشر می‌شوند، در حضور رسانه‌ها اعلام کرد.

از دیگر نکات جالب این نشست واکنش استاندار به اعلام آمار دسترسی بیش از 97 درصدی مردم به آب آشامیدنی سالم بود که گفت: من این آمار را تأیید نمی‌کنم، در این لحظه مدیرعامل آب و فاضلاب شهری خطاب به استاندار گفت اتفاقا این آمار بیشتر از این‌ها است و حدود 99 درصد مردم آب آشامیدنی سالم دارند، صابری در جواب بیان کرد: حتما بارش برف و چشمه‌های خدادادی را هم به این آمار اضافه کردید که موجب خنده حضار شد.

*شوخی استاندار با خبرنگاران

در این نشست، آمارهایی از میزان خودکشی‌های موفق و ناموفق، آمار مبتلایان به سرطان، میزان مرگ و میر مادران باردار، مرگ و میر اطفال و نوزادان، و شیوع کم‌وزنی در کهگیلویه و بویراحمد برای نخستین بار در این نشست منتشر شد.

از دیگر حواشی جالب این نشست، اعلام سریع آمارهایی چون مبتلایان به سرطان از سوی دکتر نبوی‌زاده با واحد 100 هزار بود که صابری خطاب به وی و به شوخی گفت: این آمارها را به آهستگی بگویید که فردا رسانه‌ها به اشتباه و بر اساس درصد تیتر نکنند 55 درصد مردم این استان سرطان دارند.

صابری در این نشست چند بار خود را دوست و رفیق خبرنگاران و رسانه‌ها خواند و گفت: بسیاری از اطلاعات این استان را از مطبوعات و رسانه‌ها می‌گیرم.

انتهای پیام/82005/آ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول