اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شوشتر در مجلس:

آثار تاریخی شوشتر در حال تخریب هستند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی گفت: آثار تاریخی شهرستان شوشتر در حال تخریب هستند و به این دلیل باید برای جلوگیری از این اتفاقات به طور سریع اقدام کرد.

آثار تاریخی شوشتر در حال تخریب هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، حجت‌‏الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی عصر امروز در جلسه مشترکی با حضور معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: آثار تاریخی شوشتر در حال حاضر به دلیل عدم توجه و تخصیص اعتبار در حال نابودی هستند.

وی افزود: بسیاری از آثار تاریخی سال‏‏‌ها بوده که مشکل دارند و حتی اعتباری برای مطالعه این آثار در نظر گرفته نشده است و به این دلیل باید کوشید تا در این باره اقدامی عاجل انجام شود.

*پل بالادست پل‏‏‌بند گرگر مصوب شود

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی افزود: در اسرع وقت باید در راستای تصویب پل بالادست پل بند گرگر شوشتر اقدام شود و میراث فرهنگی نیز در این باره باید مجوزهای لازم را صادر کند.

وی خاطر نشان کرد: برای رفع موانع در این باره نیازمند مطالعه هستیم و باید طرحی هم‌خوان با منطقه و آثار تاریخی شوشتر برای ساخت پیشنهاد کرد.

سادات ابراهیمی افزود: بیشتر اعتبارات هزینه شده در آثار تاریخی شوشتر از محل اعتبارات استانی تامین شده و باید اعتبارات ملی در این باره تقویت شود.

*دفتر یونسکو در شوشتر افتتاح شود

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دفتر یونسکو از نیازهای ضروری شهرستان شوشتر بوده و با ثبت جهانی آثار تاریخی شوشتر ضرورت افتتاح این دفتر بیشتر است.

وی خاطر نشان کرد: مسئولان شهرستان شوشتر در راستای تامین امکانات این دفتر همکاری لازم را انجام دهند و در این باره باید تلاش کنند تا در اسرع وقت این دفتر افتتاح شود.

*طرح جامع شوشتر بازنگری شود

سادات ابراهیمی بیان کرد: طرح جامع شوشتر به صورت کاملا ناقص تدوین شده و باید برای رفع مشکلات مردم نقایص این طرح برطرف شود.

وی افزود: اشتباهات زیادی در طرح جامع شوشتر وجود دارد که برای تسهیل امر شهرسازی در این شهر تاریخی باید این مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام/72006/ت30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول