اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار راور تاکید کرد

جلوگیری از تخریب ابنیه‌های تاریخی راور

خبرگزاری فارس: فرماندار راور گفت: با وجود بناهای تاریخی متعدد و اماکن گردشگری مختلف در راور، اما برخی به دلیل عدم ساماندهی و توجه‌ در حال تخریب است.

جلوگیری از تخریب ابنیه‌های تاریخی راور

به گزارش خبرگزاری فارس از راور، محمدرضا شریفی ظهر امروز در بازدید مدیر‌کل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از آثار باستانی و ابنیه‌های تاریخی این شهرستان‌ اظهار داشت: با وجود بناهای تاریخی متعدد و اماکن گردشگری مختلف در راور، اما برخی به دلیل عدم ساماندهی و توجه‌ در حال تخریب است.

وی ادامه داد: این موضوع باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد تا بتوان از تخریب آنها جلوگیری کرد.

شریفی موقعیت فیزیکی شهرستان راور را با توجه به قرارگرفتن در مسیر عبوری زائران حرم رضوی(ع) فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری و توسعه بخش گردشگری در شهرستان دانست و قول هر‌گونه حمایت و همکاری لازم در این راستا را داد. 

وی افزود: این شهرستان پذیرایی میهمانان و گردشگران زیادی در ایام عید نوروز از اقصی نقاط استان و کشور است، لذا باید نسبت به بهسازی و زیبا‌سازی اماکن تارخی اقدامات جدی صورت گیرد.

حسین شمس‌الدینی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز قابلیت استان‌ را با توجه به برخورداری از سابقه فرهنگی‌، تمدن و وجود بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری ویژه دانست و بر شناسایی و معرفی هر چه بیشتر قابلیت شهرستان‌ها برای برنامه‌ریزی توسط مسئولان تاکید کرد.

وی گفت: از آنجا که برخی روستاها در سطح استان را می‌توان به عنوان روستاهای هدف گردشگری به منظور جذب توریست مطرح کرد که وجود آثار و ابنیه تاریخی در روستا فرصت مناسبی را در این زمینه ایجاد می‌کند و مسئولان شهرستان باید با تخصیص اعتبار برای مرمت و بازسازی این اماکن همکاری لازم را به عمل آورند.

به گزارش فارس در این بازدید وضعیت ابنیه تاریخی شهرستان راور از جمله قلعه قهقهه‌، مجموعه حوض غیاث‌، کاروانسراهای دربند و چاه کوران‌، بازار سرپوشیده تاریخی راور و ... مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/80012/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول