اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بجنورد:

ولایت روح سبک زندگی دینی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بجنورد گفت: امامت و ولایت روح زندگی دینی است و اگر امام، در قلب امت اسلام باشد آن امت، پیشرو و سنگرهای کلیدی جهان را یکی پس از دیگری فتح خواهد کرد.

ولایت روح سبک زندگی دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی بعد از ظهر امروز در هفدهمین گردهمایی ستادهای نمازجمعه استان گلستان اظهار کرد: در جامعه اسلامی، سبک زندگی یک قلب و قالب دارد که قلب امت اسلام "مقام معظم رهبری" است و با این قلب به نشاط می رسد.

وی با بیان اینکه دشمن قلب امت اسلام را نشانه گرفته است تصریح کرد: باید علی باوری و علی یاوری در سبک دینی و اسلامی قرار بگیرد چرا که اسلام، ما را بی‎سرپرست نگذاشته است.

امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه میزان، امامت و خط ولایت است ابراز داشت: سبک اسلامی بر اساس عدالت، دیانت و امامت قرار گرفته است.

یعقوبی متذکر شد: ولی فقیه یتیم نوازی می‎کند و نمی‎گذارد ما احساس بی‎پدری کنیم، فقیه جامع‎الشرایط پدری است که به عنوان قلب امت اسلام می‎تپد.

وی افزود: امام مسلمین در نظام دینی ترازو و خط کش است و هر کسی که به امام نزدیک‎تر باشد مقرب‎تر است.

امام جمعه بجنورد در خصوص زندگی مطلوب، سبک زندگی اسلامی گفت: این موضوع توسط مقام معظم رهبری در سفر تاریخی و پربرکت شان به استان خراسان‌شمالی کلید زدند که باید به سمت سبک زندگی اسلامی پیش برویم.

یعقوبی یادآور شد: معیارها و موازینی که در سخنان مقام معظم رهبری بیان شد به صورت یک کتابچه درآمده است و به عنوان موضوعی کلیدی و اساسی فصل‎بندی شده که کاملا حساب شده و مهندسی است.

وی در خصوص اینکه چه الگویی می‎تواند ما را به این سبک برساند توضیح داد: نگاه اسلام به "انسان و دنیا" با نگاه غرب به "انسان و دنیا" کاملا متفاوت است و این دو نگاه دو سبک زندگی متفاوت را شکل می‎دهند.

امام جمعه بجنورد اضافه کرد: نگاهی که اسلام به سبک زندگی دارد را می‎توان از آیات قرآن،سیره پیامبر(ص) و ائمه معصومین استخراج کرد چرا که اینها مبانی زندگی دینی را نشان می‎دهد.

وی با بیان اینکه قرآن برای سبک زندگی یک کلیدواژه دارد عنوان کرد: قرآن بر زندگی پاک و شایسته تاکید دارد و این مهم دارای دو رکن بوده تا بتوانیم به حیات طیبه برسیم.

امام جمعه بجنورد ایمان و عمل را در کنار یکدیگر در رسیدن به حیات طیبه مهم خواند و ابراز داشت: عمل صالح به تنهایی نمی‎تواند زندگی اسلامی باشد لذا باید انگیزه‎ها، نیت‎ها و کارهای شایسته را در کنار عمل صالح لحاظ کنیم.

یعقوبی با بیان اینکه اسلام عمل زیبا و شایسته با پشتوانه الهی و معنوی است اظهار کرد: سیمای سبک زندگی اسلامی و قرآنی حسن فعلی و حسن فاعلی است و حیات طیبه به عنوان یک اصل مطرح است.

انتهای پیام/2307/ج40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول