اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری در جمع دانشگاهیان مازندران:

ولایت‌فقیه نقایص زندگی بشر را رفع می‌کند

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ولایت‌فقیه نقایص زندگی بشر را رفع می‌کند.

ولایت‌فقیه نقایص زندگی بشر را رفع می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی عصر امروز در مراسمی که با حضور دانشگاهیان دانشگاه مازندران در نمازخانه حضرت ولی‌عصر (عج) واقع در پردیس بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی استان مازندران برگزار شد، گفت: در پی کشف حقایق عالم باید با بصیرت عمل کنیم تا اعمالمان دارای ارزش حقیقی و مثبت باشد.

وی عنوان کرد: اگر کسی هزار سال عمر کند و هر شب را تا صبح به عبادات پرداخته و هر روز روزه بگیرد و هر سال حج انجام دهد و در هر جهادی شرکت کند و در این راه کشته شود ولی ولایت طاغوت را بپذیرد اهل جهنم خواهد بود.

حائری‌شیرازی افزود: جامعه اسلامی مانند یک کشتی است که این کشتی دارای کابین و عرشه است که کابین آن حکم هدایت‌کننده و سکان‌دار و عرشه آن جایگاه اعمال انسان‌ها است که اهمیت کابین تا حدی است که عرشه در حرکت به سمت ظلمت و نور تابع کابین است که اگر کابین از نور به ظلمت حرکت کند عرشه و هر چه در آن است نیز اسباب حبوط صاحب عمل در جهنم می‌شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری و استاد اخلاق و عرفان اظهار داشت: شیطان و حکومت‌هایی که سیاست‌های ابلیسی را ترویج می‌کنند اگر ببینند کابین جامعه دست طاغوت است عرشه را که همان احکام فرعیه اعم از نماز، روزه، خمس، حج و جهاد باشند را برای افراد بسیار مهم جلوه می‌دهد تا فرد در عبادات و انجام تکالیف غرق شود و خود را انسان دینداری بداند در حالی که نمی‌فهمد که کابین این عرشه را طاغوت هدایت می‌کند و دچار جهل مرکب می‌شود که بدترین نوع جهل است و نمونه بارز آن حادثه عاشورا است.

حائری‌شیرازی با اشاره به این‌که تمامی کسانی که در مقابل امام‌حسین (ع) به جنگ ایستادند، اهل نماز، روزه و قرآن خواندن بودند اما اعمالشان با ولایت طاغوت بوده است، افزود: ولی‌الله قادر است نقایص در عرشه را جبران کند و این همان شفاعتی است که در دین مطرح شده است.

وی در ادامه با استفاده از تشبیه کشتی و با استفاده از قواعد علم جبر به سنجش و بررسی اعمال افراد پرداختند و عنوان کرد: اعمال انسان‌ها اگر بر عرشه کشتی‌ باشد که کابین آن در اختیار ولی خدا است دارای ارزش مثبت بوده ولی اگر همین اعمال با همین کیفیت در کشتی باشد که کابین آن در اختیار طاغوت است همان ارزش را در راستای منفی دارد.

انتهای‌پیام/86025/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول