اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان خبر داد

رفع تصرف از 163 هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: در سه ماه اخیر، 163 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی سیستان و بلوچستان رفع تصرف شده است.

رفع تصرف از 163 هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در سومین نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان که در محل سالن شهید بهشتی استان برگزار شد با تبریک ایام دهه مبارک فجر و هفته وحدت اظهار داشت: اختلاف در جامعه یکی از ابزارهای استثمارگران برای استیلای ملت‌ها است.

وی افزود: دشمنان با ایجاد اختلاف در جامعه می‌خواهند سیاست‌های استثمارگرانه خود را بر جامعه تحمیل کنند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در ادامه محور وحدت بین مسلمین را اطاعت از خدا و رسول خدا و ولایت‌فقیه دانست و بیان کرد: اگر وحدت حول محور ولایت در جامعه اسلامی شکل بگیرد آن جامعه از بروز هرگونه اختلاف در امان خواهد بود.

حمیدی بر سنددار شدن اراضی ملی و منابع طبیعی در استان تأکید کرد و از سازمان‌های متولی خواست تا برای اراضی ملی که در مالکیت آنها می‌باشد، اقدام به دریافت سند تک برگی کنند.

وی میزان رفع تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی در سه ماه اخیر  را در استان در حوزه راه و شهرسازی جنوب استان، 90 هکتار شامل شهرهای چابهار، ایرانشهر، سرباز و نیکشهر و در حوزه راه و شهرسازی تصرف 15 هکتار از اراضی ملی در زاهدان اعلام کرد.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان داشت: در حوزه عرصه منابع طبیعی نیز 58 هکتار و در حوزه شهرداری زاهدان 7 هزار و 900 متر مربع از اراضی ملی رفع تصرف شد.

حمیدی همچنین از ثبت اطلاعات مربوط به هفت زیستگاه حیات وحش استان جمعا به مساحت 886 هزار و 514 هکتار محدوده جغرافیایی در بانک جامع املاک اداره کل ثبت اسناد و املاک استان خبر داد.

در این جلسه در زمینه برخی از اراضی و املاک مجاور فرودگاه زاهدان که در حریم فرودگاه قرار دارند بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد با هماهنگی و همکاری ادارات و سازمان‌های ذی‌ربط نسبت به تملک آنها اقدام و اراضی اختلافی نیز تعیین تکلیف شود.

درپایان جلسه نیز ضمن تشکر از مسئولان در برگزاری جلسات برای رفع مشکلات شهرک جهاد زاهدان، بر همکاری ساکنان محل با مسئولان برای رفع باقیمانده مشکلات موجود تأکید شد و از صداو سیما و رسانه‌ها خواسته شد تا برای پخش آگهی‌های تبلیغاتی در مورد فروش اراضی ملی از سازمان‌های مربوطه استعلام شود.

انتهای پیام/75002/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول