اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

رفع تصرف عدوانی یا قلع و قمع درختان بی‌زبان

خبرگزاری فارس: هیچ رسانه‌ای با تصرف عدوانی از سوی شهروندان در سطح شهر موافق نیست و به این دلیل همیشه از اجرای قانون حمایت می‌شود ولی از قانون مکتوب تا آنچه در شرایط کنونی در شوشتر اجرا شده تفاوت زیادی وجود دارد.

رفع تصرف عدوانی یا قلع و قمع درختان بی‌زبان

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، بیش از شش و در برخی از مناطق شهری بیش از 10 سال از تصرف عدوانی و یا ایجاد فضای سبزهای خصوصی در معابر شهری در خیابان‌های ابوذر و ملاصدرای شوشتر می‌گذرد و تاکنون هیچ نهادی درباره غیرقانونی بودن این نوع اقدامات هشداری به مردم شوشتر نداده است، ولی آنچه در روزهای گذشته بسیار جالب توجه بوده ابلاغ قانون و اجرای قانون در شوشتر است.

قانون باید اجرا شود

شاید بسیاری با این عقیده که قانون باید اجرا شود، موافق بوده و بسیاری نیز شعار «قانون بد بهتر از بی‌قانونی است» را قبول داشته باشند ولی در شوشتر قانون خوب، بد اجرا می‌شود و این باعث نارضایتی مردم شده است.

شهردار شوشتر در این باره می‌گوید: بیش از 400 مورد تصرف عدوانی در خیابان‌های ابوذر و ملاصدرای شوشتر وجود داشت که به صورت قانونی با آن‌ها برخورد شد.

آرش دُر خاطرنشان می‌کند: دو بار به مردم در این خیابان هشدار داده شد که یا به رفع تصرف اقدام کرده و یا شهرداری شوشتر خود در این باره اقدام خواهد کرد ولی هیچ کس به این هشدارها توجه نکرد.

وی تاکید می‌کند: از نظر قانون همه سلسله مراتب طی شده است و تنها باید شهرداری به رفع تصرف اقدام می‌کرد که روز گذشته در این باره اقدام شد و تصرف‌های مردمی را رفع تصرف کردیم.

 

شاید شهردار شوشتر تنها به بیان مفادی از قانون درباره رفع تصرف عدوانی در معابر شهری و یا رفع سد معبر طبق بند 24 ذیل ماده 55 قانون شهرداری‌ها بپردازد، ولی در هیچ جای قانون رفع تصرف را با قلع و قمع درختان و نابودی فضای سبز همسان نمی‌دانند.

رفع تصرف روز گذشته شهرداری شوشتر در منطقه فرهنگ شهر خسارات جدی به فضای سبز در این منطقه شده است و این اقدامات مردم را از فعالیت در راستای ایجاد فضای سبز و یا نگهداری از آن ناامید می‌کند.

درختان چه گناهی داشتند

یکی از ساکنان خیابان ابوذر شوشتر در این باره می‌گوید: رفع تصرف عدوانی در شوشتر کار بسیار خوبی است و از ایجاد مشکلات در آینده شهری جلوگیری می‌کند ولی در شرایط کنونی رفع تصرف عدوانی با نابودی درختان در این خیابان تفاوت دارد.

محمود کارکوب‌زاده می‌افزاید: شهرداری می‌توانست در این باره بار دیگر به مردم در این منطقه مهلت بدهد و در این راستا می‌توانست با روش‌های دیگری رفع تصرف کند تا به فضاهای سبز خسارتی وارد نشود.

وی تاکید می‌کند: در شرایط کنونی بیش از 200 درخت در این منطقه نابود شده و فضاهای سبز در این منطقه کاملا نابود شده‌اند و این تنها چهره شهر را نازیبا کرده است.

 

وی خاطرنشان می‌کند: ایجاد فنس و کشیدن سیم‌خاردار تنها به دلیل وجود احشام در منطقه بوده و برای جلوگیری از نابودی فضای سبز در این باره اقدام شده و هیچ قصد تصرفی وجود نداشته است.

یکی دیگر از ساکنان این خیابان می‌گوید: روش اعمال قانون را مجری قانون تعیین می‌کند و می‌شد روشی بهتر برای این کار مشخص شود.

کیوان اسکندری می‌افزاید: در این رفع تصرف برخورد صحیحی با مردم نشده است و اجراکنندگان قانون در این باره باید با مردم بهتر رفتار کنند.

نحوه اجرا را تائید نمی‌کنیم

رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر در این باره می‌گوید: نحوه اجرای قانون را شورای شهر تعیین نمی‌کند و تنها اعضای شورای شهر از شهردار خواسته‌اند تا با تصرف‌های عدوانی خیابان‌های ابوذر و ملاصدرا برخورد کند.

حمید سالم‌پور می‌افزاید: منظور از برخورد تخریب نیست، بلکه درخواست شد که این زمین‌ها اگر امکان دارد به مردم واگذار شوند ولی اداره راه و شهرسازی با این نوع واگذاری‌ها مخالفت کرده است.

 

وی خاطرنشان می‌کند: شهرداری قانون را اجرا کرده است و در این بخش شورای شهر از شهردار تشکر می‌کند ولی اگر در این باره خلاف قانونی انجام شده باشد و یا درختان نابود شده‌اند شهردار و مجموعه شهرداری باید پاسخگو باشند.

آنچه در این باره مبرهن است اینکه شهردار باید پاسخگو باشد ولی آنچه هیچ گاه اتفاق نمی‌افتد اعتراف به اشتباه و تلاش برای رفع مشکلات و خسارات وارده است.

********************

گزارش: مجتبی نارنج‌پور

    *******************

انتهای پیام/72006/ب30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول