اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر:

خلع ید 10 هزار هکتار اراضی ملی از متجاوزان

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان مشگین‌شهر از خلع ید 10 هزار هکتار اراضی ملی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب در این شهرستان خبر داد.

خلع ید 10 هزار هکتار اراضی ملی از متجاوزان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حمید عباداللهی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات اراضی ملی و منابع طبیعی مشگین‌شهر اظهار داشت: با توجه به اینکه اراضی مستعد بسیاری در این شهرستان به عنوان اراضی ملی شناسایی و احصا شده است، گاه شاهد آن هستیم که برخی سودجویان درصدد بهره‌برداری غیرقانونی از این منابع هستند که قطعاً با همکاری دادگستری و مراجع ذیربط نسبت به خلع ید و همچنین رفع تصرف آنها اقدام می‌کنیم.

وی مأموران منابع طبیعی را به بررسی بیشتر در مورد زمین‌های مورد اختلاف و جلوگیری از ضایع شدن حق روستاییان فرا خواند و ادامه داد: معتقدیم در این زمینه باید حقوق مسلم روستائیان که سال‌ها است در اراضی مورد نظر زحمت کشیده و کشت و زرع می‌کنند، حفظ شده و صیانت شود.

عباداللهی خاطرنشان کرد: در قالب طرح توسعه کشاورزی، اراضی ملی بلااستفاده شناسایی شده و در واگذاری آن به متقاضیان و همچنین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی براساس ضوابط و مقررات اعلام شده اقدام می‌شود.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر تصریح کرد: با این حرکت در حقیقت سعی می‌شود جلوی هرگونه سودجویی گرفته شده و خود صاحبان اراضی و مردم صیانت‌کننده منابع طبیعی و اراضی باشند.

وی به اعلام آمادگی قوه قضاییه و دادگستری شهرستان در رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی اشاره کرد و افزود: در زمینه اختلاف منابع طبیعی به تمام پرونده‌ها با جدیت و حتی خارج از نوبت رسیدگی شده و به هیچ وجه در برخورد با متجاوزان بیت‌المال از جمله منابع طبیعی کوتاهی نمی‌شود.

در ادامه این جلسه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از آماده افتتاح بودن هفت طرح آبخیزداری در سطح استان خبر داد و بیان کرد: این پروژه‌ها به میمنت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب افتتاح می‌شوند.

اسدالله محسن‌زاده یادآور شد: این طرح‌ها با هدف مهار آب‌های سطحی و کنترل سیلاب با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان اجرایی شده‌اند.

وی گفت: با اجرای این طرح‌ها از هدررفت بیش از یک میلیون و 100 هزار متر مکعب روان‌آب‌ها و سیلاب‌ها جلوگیری می‌شود.

محسن‌زاده به مطالعه شش طرح دیگر اشاره کرد و افزود: با تکمیل مطالعات این شش طرح با همکاری عموم مردم به ویژه بهره‌برداران این پروژه‌ها عملیاتی شده و شکل اجرایی به خود می‌گیرد.

وی عنوان کرد: سعی و کوشش بر این است تا با بهره‌گیری از طرح‌های مشارکتی، توسعه همه‌جانبه بخش منابع طبیعی و آبخیزداری را شاهد باشیم.

* بیله‌سوار 2.9 درصد منابع طبیعی و اراضی ملی اردبیل را دارا است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار شهرستان بیله‌سوار نیز در نشست با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اذعان کرد: ‌این شهرستان 2.9 درصد منابع طبیعی و اراضی ملی استان اردبیل را به خود اختصاص داده است.

رسول زیبانژاد با بیان اینکه 95 هزار هکتار عرصه‌های طبیعی در این شهرستان وجود دارد، ضرورت تشدید مجازات تخریب‌کنندگان منابع طبیعی را یادآور شد.

وی با بیان نقش و اهمیت منابع طبیعی، رسالت این مجموعه را در حفظ و حراست از این امانت الهی یادآور شد و اضافه کرد: منابع طبیعی یکی از نعمت‌های الهی است و نگهداری و حفاظت آن بر همگان واجب است.

زیبانژاد بیان کرد: با اجرای درست قانون جامع منابع طبیعی باید دست متجاوزان را کوتاه کرد.

اسدالله محسن‌زاده مدیرکل منابع طبیعی استان نیز در این جلسه متذکر شد: وجود مدیریت قاطع در شهرستان سبب دلگرمی است و قطعاً با متصرفان غیرقانونی منابع طبیعی به شدت برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام/62006/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول