اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای آسایش و آرامش شهروندان شیرازی صورت می‌گیرد

مشاغل مزاحم منتظر برخوردهای جدی قانونی باشند

خبرگزاری فارس: معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: با صاحبان مشاغل، دست‌فروشان و کسانی که به نوعی با ایجاد سد معبر مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کنند برخورد قانونی می‌شود.

مشاغل مزاحم منتظر برخوردهای جدی قانونی باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی حوزه معاونت اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز، رمضان امینی اظهار داشت: در ادامه برخورد با ایجاد کنندگان سد معبر، روز گذشته یک مغازه در دروازه اصفهان که با سد معبر مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده بود با استناد به قانون و با حضور مامور اداره اماکن نیروی انتظامی پلمب شد.

وی اضافه کرد: این اقدام به دنبال گزارش‌های رسیده توسط ماموران واحد کنترل و رفع عملیات شهری منطقه سه شهرداری شیراز و پس از جمع‌آوری مدارک و مستندسازی صورت گرفت.

این مسئول ادامه داد: اصناف مختلف ملزم به رعایت قوانین شهرداری و حقوق شهروندان هستند و در صورت عدم توجه به اخطاریه‌های ماموران واحد کنترل و رفع عملیات شهری شهرداری شیراز و ایجاد سد معبر، طبق ماده 28 قانون نظام صنفی، مغازه آنان پلمب می‌شود.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز ابراز داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 20 پرونده در مورد اصنافی که از حریم ملک خود فراتر رفته و اقدام به سد معبر کرده‌اند تشکیل شده و با استناد به قانون پلمب شده‌اند.

امینی از پلمب هفت واحد صنفی متخلف دیگر طی روزهای آتی خبر داد و به صاحبان مشاغل و مغازه‌داران سطح شهر نیز توصیه کرد با رعایت حدود و حریم قانونی از ایجاد سد معبر و مشکل برای شهروندان خودداری کنند چرا که در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در این زمینه با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

وی اضافه کرد: اطلاع‌رسانی و راهنمایی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته که برای آسایش و امنیت شهروندان، در صورت مشاهده هرگونه سد معبر از جمله داربست‌ها، سایبان‌ها، ضایعات ساختمانی، ماشین‌های فرسوده رها شده، انواع تابلوها و یا دیگر منصوبات مانند کیوسک، ویترین، تیرک و همچنین سد معابر ایجاد شده توسط صنوف مختلف و یا برخی اداره‌ها، شهرداری شیراز با متخلفان برخورد قاطع می‌کند.

این مسئول با اشاره به درخواست‌های مکرر شهروندان برای جمع‌آوری دست‌فروشان گفت: شهرداری شیراز وظیفه قانونی خود را در این راستا انجام می‌دهد و از شهروندان به ویژه اصناف تقاضا داریم همکاری لازم را با شهرداری داشته باشند.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز ادامه داد: برخی شهروندان نیز ضمن استقبال از برخورد با ایجاد کنندگان سد معبر و دست‌فروشان، خواستار تداوم این کار و توجه جدی‌تر به این معضل از سوی مسئولان امر شده‌اند.

امینی گفت: با توجه به اینکه سد معبر توسط مغازه‌داران و دستفروشان در تردد عابران پیاده و خودروها خلل ایجاد می‌کند و منجر به ایجاد ترافیک می‌شود، می‌طلبد که برخورد با متخلفان در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

وی ابراز داشت: نباید اجازه داد که عده‌ای به خاطر تامین منافع خود با راه‌اندازی بساط اجناس در خیابان‌ها و پیاده‌روها برای شهروندان مشکل ایجاد کنند.

این مسئول عنوان کرد: برخی افراد نیز بدون توجه به حقوق سایر شهروندان با انباشت ضایعات ساختمانی در معابر اصلی و فرعی در تردد عابران پیاده و وسایل نقلیه خلل ایجاد می‌کنند که باید به این افراد نیز تذکر لازم داده شود.

انتهای پیام/2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول