اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون‌های مساجد قزوین:

معنویت در زندگی پررنگ شود/عمل به قرآن کریم راهگشای چالش‌ها‌ست

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین بر پررنگ شدن رنگ معنویت در زندگی از سوی آحاد جامعه تأکید کرد.

معنویت در زندگی پررنگ شود/عمل به قرآن کریم راهگشای چالش‌ها‌ست

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌ الاسلام علی رمضانی امروز در دومین همایش تجلیل از ذاکرین و خادمین حسینی شهرستان آبیک در سالن آمفی‌تئاتر شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری باران اظهار داشت: باید آحاد جامعه بیش از پیش به مسائل دینی و مذهبی بپردازند.

وی افزود: انسان باید در زندگی ممیزی داشته باشد و برای رسیدن به معنویات و ارتباط معنوی با قرآن کریم، اهل بیت (ع) و خداوند متعال تلاش کند و آموزه‌های دینی را در زندگی فردی و اجتماعی پیاده کند.

این مسئول عمل نکردن به توصیه پیامبر اسلام (ص) یعنی تمسک به قرآن کریم و اهل بیت (ع) از سوی مردم زمان امام حسین (ع)، افول غیرت دینی  و تزلزل در باورهای دینی و اعتقادی را از عوامل حادثه‌ساز واقعه کربلا ذکر کرد و گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری دور شدن از ذکر خدا، کنار گذاشتن محاسبات الهی و جدایی از ذکر توفیق و دعا و رعایت اخلاق اسلامی و نیز تفکیک قرآن کریم از اهل بیت (ع) می‌تواند جامعه اسلامی را با مشکل مواجه سازد و واقعه‌ای نظیر کربلا دوباره تکرار شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین با تأکید بر اینکه نگاه افراد جامعه به زندگی باید مبتنی بر سیره و زندگی اهل بیت (ع) باشد، تصریح کرد: تمام افراد جامعه در برابر پیشرفت جامعه مسئول هستند و باید در راستای اصلاح جامعه گام‌های مؤثری بردارند که هماهنگ کردن علم و تربیت در زندگی با علم و تربیت امروزی جامعه از جمله آنهاست.

عمل به قرآن کریم راهگشای چالش‌های جامعه است

رمضانی خاطر نشان کرد: عمل به قرآن کریم سبب می‌شود کمتر در جامعه با چالش‌ها و بزهکاری‌ها مواجه شویم.

وی افزود: نباید در زندگی به گونه‌ای عمل کنیم که اگر مطلبی برای انسان مقرون به صرفه باشد از قرآن کریم باشد و اگر مقرون به صرفه نباشد اذعان کند که در قرآن کریم چنین مطلبی بیان نشده و تفسیر به رأی شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین بیان داشت: انسان نباید اگر مطامع دنیوی و زندگی‌اش در خطر باشد اهل بیت (ع) و قرآن کریم را فراموش کند.

رمضانی اضافه کرد: افراد جامعه باید برخوردها و روابط اجتماعی‌شان را بر اساس قرآن کریم و گفتارها و رفتارهایشان را بر اساس ائمه اطهار (ع) بنا نهند و بین دو یادگار ارزشمند پیامبر اکرم (ص) یعنی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و قرآن کریم فاصله نیندازند.

وی اذعان داشت: غیرت دینی راز عظمت اسلام است بنابراین هیچ کس اجازه تجاوز به حریم دین را ندارد و باید همواره مدافع دین و شریعت بود و حد و مرز دین را نگه داشت.

این مسئول ابراز داشت: امام علی (ع) در حدیثی غیرت را عین دیانت دانسته‌اند که مطلوب است افراد جامعه در راستای تقویت غیرت دینی در جامعه گام بردارند و در تمام زمینه‌ها نظیر: روابط اجتماعی، عفت شخصی و عمومی و پرهیز از تحرک و خودنمایی غیرت دینی را در جامعه ترویج و گسترش دهند.

انتهای پیام/77006/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول