اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد

تربیت اسلامی درون‌مایه کتب درسی / تأکید سند تحول بنیادین بر ارتقای منزلت فرهنگیان

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ارتقای شأن و منزلت فرهنگیان را از تأکیدات سند تحول بنیادین دانست و گفت: تعالیم آسمانی ما، درس انسان‌سازی است و در تولید محتوای درسی، تقویت تربیت اسلامی باید مورد توجه باشد.

تربیت اسلامی درون‌مایه کتب درسی / تأکید سند تحول بنیادین بر ارتقای منزلت فرهنگیان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، فاطمه قربان ظهر امروز در آیین گشایش اولین کلاس سیار کار و فناوری در مدرسه شهید چرخچی این شهرستان اظهار داشت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، معیشت فرهنگیان مورد تأکید قرار گرفته و در همین راستا، نظام‌نامه رتبه‌بندی معلمان در حال تدوین است.

وی تأکید کرد: باید بند بند سند تحول نظام آموزشی، اجرایی شود و نظام‌نامه معلمان بعد از تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی، قابل اجرا است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: فناوری‌ها، ابزاری در راستای دسترسی سریع و آسان به اطلاعات و منابع علمی است و نمی‌تواند جایگزین کتاب و محتوای مکتوب باشد.

قربان محتوای مکتوب را همیشه و حتی در مناطق دور دست قابل دسترسی دانست و بیان داشت: با توجه به درس "کار و فناوری" در پایه ششم ابتدایی، دسترسی به فناوری‌های مدرن به عنوان یک ضرورت است.

وی با اشاره به وجود 60 هزار کلاس ششم ابتدایی در مدارس ایران خاطر نشان کرد: با ایجاد مدارس سیار، امکان آشنایی دانش‌آموزان مناطق محروم و دور دست با فناوری‌های مدرن فراهم می‌شود.

قربان تصریح کرد: در اجرای طرح‌ها و چالش‌ها نقاط ضعفی وجود دارد که سفر مدیران آموزش و پرورش به مناطق مختلف کشور، به منظور استفاده از نظر کارشناسان و فرهنگیان در راستای رفع این نواقص است.

به گفته وی، دانش‌آموزان ایرانی، در سطح بالایی از سواد علمی قرار دارند و در آزمون‌های تعیین سطح در کشورهای اروپایی، در رده بالا قرار می‌گیرند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کاربردی شدن محتوای کتاب‌های درسی عنوان کرد: زمانی آموزش مفید و اثربخش است که کاربردی شود در غیر این صورت، آموخته‌های فراگیران به فراموشی سپرده می‌شود.

وی یادآور شد: تعالیم آسمانی ما، درس انسان‌سازی است و در تولید محتوای درسی، تقویت تربیت اسلامی باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش کاشان نیز در این مراسم گفت: امیدواریم با راه‌اندازی مدرسه سیار کار و فناوری، امکان دسترسی 60 کلاس درس مناطق روستایی این شهرستان فراهم شود.

عفت پدرام‌فر افزود: چهار هزار و 500 نفر از دانش‌آموزان کاشانی در پایه ششم ابتدایی به تحصیل اشتغال دارند که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امیدواریم که در اجرای پایه ششم، موفق به تجهیز تمام مدارس کاشان به فناوری‌های مدرن باشیم.

انتهای پیام/2406/ج40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول