اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار تویسرکان:

شورای آموزش و پرورش نقش بی‌بدیلی در تحقق سند تحول بنیادین دارد

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار تویسرکان گفت: شورای آموزش و پرورش نقش بی‌بدیلی در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دارد.

شورای آموزش و پرورش نقش بی‌بدیلی در تحقق سند تحول بنیادین دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، یحیی خورشید‌خانی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از اعضای شورای آموزش و پرورش در سالن کنفرانس این نهاد در تویسرکان، با اشاره به جایگاه قانونی و ارزشی شوراها‌ در رسیدگی و پیشبرد امور این حوزه، بیان داشت: شورای‌ آموزش و پرورش، از مبنایی‌نرین شوراهای شهرستان محسوب می‌شود.

وی شورای آموزش و پرورش را محور نظام آموزشی خواند و افزود: تربیت و آموزش درست نسل حال و آینده مستلزم برنامه‌ریزی و عملکرد مستمر شوراها در آموزش و پرورش است.

معاون فرماندار شهرستان تویسرکان با اشاره به طرح تحول بنیادین در نظام‌ آموزش و پرورش کشور، افزود: یکی از وظایف مهم و کلیدی شورای‌ آموزش و پرورش، توجه به این موضوع مهم و ایجاد فضا و بسترهای ضروری برای تحقق برنامه‌ها و اهداف مورد نظر آن است.

وی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را از برنامه‌های بنیانی دولت در راستای توانمندسازی دانش‌آموزان در حوزه‌های تربیتی، علمی و اخلاقی خواند و تصریح کرد: تلاش شود با ایجاد انگیزه برای هم‌یاری و مساعدت از این نهاد در عرصه‌های متفاوت همانند همه برهه‌ها و زمان‌ها مردم ورود پیدا کنند چراکه دشمن برای ضربه زدن و تضعیف این نهاد هرگز ساکت نمی‌نشیند.

خورشید‌خانی با تأکید بر اینکه دشمن با سرمایه‌گذاری‌های کلان نوجوانان و جوانان دانش‌آموز را هدف قرار داده است، اذعان کرد: همه فعالان در این عرصه باید با برنامه‌ریزی دقیق، کارشناسانه و بهره‌گیری بهینه از فرصت‌ها زمینه شکوفاسازی استعدادها و خلاقیت‌های بالقوه دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی فراهم کنند.

وی حضور و مشارکت مردم را یکی از ابزارهای قدرتی در برابر استکبار و دست‌نشانده‌های آن عنوان کرد و تصریح کرد: شوراها موظف هستند در راستای خدمت به‌ آموزش و پرورش همه آحاد مردم جامعه را برای نهادینه شدن حیات طیبه در نظام تعلیم و تربیت نسل دانش‌پژوه در این نهاد‌ آموزشی بسیج کند.

معاون فرماندار شهرستان تویسرکان با بیان اینکه این شورا در اجرایی شدن سند بنیادین آموزش و پرورش نقش بی‌بدیلی دارد، گفت: اقدام کارشناسی شده و با دقت نطر بیشتر شوراها در ارتباط دوسویه با خانواده‌ها، سلامت جامعه هدف را تضمین و نرخ ضریب ناهنجاری‌ها کاهش و توسعه پایدار را ارتقا می‌دهد.

وی شوراهای آموزش و پرورش را تجلی مشارکت هدفمند و همه‌جانبه مسئولان و مردم به ویژه خانواده‌ها در تحقق اهداف آموزش، تربیت و به‌کارگیری خرد جمعی در تحقق اهداف متعالی تعلیم و تربیت مدیران آینده این مرز و بوم دانست.

خورشید‌خانی متناسب‌سازی ظرفیت‌ها، تاکتیک‌ها و روش‌های نظام تعلیم و تربیت با خواسته و نیازهای مخاطبان را از وظایف دیگر شورا عنوان و ابراز داشت: امیدآفرینی، تقویت روحیه پرسشگری، توجه به تحقیق و پژوهش، تقویت هویت دینی و ملی، دشمن‌شناسی و خودباوری از وظایف اصلی و رسالت‌های مهمی است که باید به نسل آینده انتقال داده شود.

وی خواستار مساعدت همه دستگاه‌های اجرایی برای کمک و بهره‌گیری از تمام منابع و امکانات در راستای ایجاد، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی شد و تأکید کرد: هم‌یاری و همگرایی همه ارکان شهرستان لازمه دستیابی به مراتبی از حیات طیبه در سطوح اجتماع به ویژه در مدارس است.

به مناسبت گرامیداشت هفته شورای ‌آموزش و پرورش با حضور مسئولان شهرستان طی مراسمی از 20 نفر از اعضا و فعالان شورای آموزش و پرورش تویسرکان تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام/89010/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول